close search results icon

Σκληρή δήλωση Τζαμτζή για τη γέφυρα Αρσενίου – «Η Περιφέρεια δεν έχει αρμοδιότητα»

Σκληρή δήλωση Τζαμτζή για τη γέφυρα Αρσενίου – «Η Περιφέρεια δεν έχει αρμοδιότητα»

Σαφείς αιχμές κατά του Δήμου Σκύδρας άφησε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής, αναφορικά με το κλείσιμο της γέφυρας Αρσενίου, που έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων.

Όπως τονίζει, η συντήρηση και η ασφάλεια της γέφυρας αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα του Δήμου Σκύδρας. Υπενθύμισε μάλιστα ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έχει γνωμοδοτήσει από το 2020 πως οι δήμοι έχουν την ευθύνη για τα τεχνικά έργα και τις γέφυρες που βρίσκονται στο οδικό τους δίκτυο.

Ο κ. Τζαμτζής σημείωσε ότι, αν και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν είχε θεσμική αρμοδιότητα, από το 2015 είχε επιχειρήσει να συμβάλει μέσω προγραμματικής σύμβασης, ενώ από το 2019 ο ίδιος απευθύνθηκε κατ’ επανάληψη στο Υπουργείο Υποδομών για να δρομολογηθούν μελέτες και χρηματοδότηση. Πρόσφατα, στις 24 Σεπτεμβρίου 2025, συναντήθηκε με τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Δήμα, όπου συμφωνήθηκε ότι η γέφυρα θα εξεταστεί στο πλαίσιο του προγράμματος ελέγχου γεφυρών με τη χρήση αισθητήρων.

«Η γέφυρα είναι παλιά, αλλά δεν έχει αποδειχθεί ότι είναι επικίνδυνη» τόνισε, διερωτώμενος γιατί ο Δήμος Σκύδρας βιάστηκε να την χαρακτηρίσει επικίνδυνη και να οδηγήσει τον Εισαγγελέα στο κλείσιμό της, αντί να περιμένει τα αποτελέσματα των ελέγχων.

«Το κλείσιμο της γέφυρας έγινε με αποκλειστική ευθύνη του Δήμου Σκύδρας», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει τις προσπάθειες, μέσω της Περιφέρειας και του Υπουργείου Υποδομών, για την τελική λύση είτε με έργα συντήρησης είτε με την κατασκευή νέας γέφυρας.

Ολόκληρο το δελτίο τύπου: 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ ΔΑΝΗ ΤΖΑΜΤΖΗ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ
Σχετικά με όσα ανυπόστατα κυκλοφορούν με την απαγόρευση
διέλευσης της γέφυρας Αρσενίου, αλλά και την αντοχή αυτής αλλά και
προς αποκατάσταση της αλήθειας αναφέρω τα εξής:
Η γέφυρα Αρσενίου κατασκευάστηκε το 1948 στα πλαίσια των
πολεμικών αποκαταστάσεων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου .
Ανάλογες γέφυρες με την ίδια φιλοσοφία την ίδια εποχή
κατασκευάστηκαν και σε άλλα μέρη της χώρας μας.
Η γέφυρα αυτή όντως εξυπηρετεί μεγάλο πληθυσμό μίας ευρύτερης
περιοχής και ειδικότερα τους κατοίκους του Δήμου Σκύδρας.
Είναι ξεκάθαρο σε όλους όσους έχουν την ελάχιστη σχέση με τη
διάρθρωση και τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών, ότι η συντήρηση ο
έλεγχος και η επανακατακευή της γέφυρας, είναι αρμοδιότητα του
οικείου δήμου που έχει και την αρμοδιότητα της οδού που
εξυπηρετεί η γέφυρα και δη του Δήμου Σκύδρας.
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με γνωμοδότηση του το 2020,
ξεκαθάρισε, ότι την αρμοδιότητα για τα τεχνικά έργα των οδών και
πάσης φύσεως γέφυρες, συντηρήσεις και κάθε είδους παρεμβάσεις,
έχει, ο έχων την αρμοδιότατα συντήρησης του δρόμου.
Είναι αστείο στην παρούσα φάση και με όλα όσα έχουν γίνει, να τίθεται
θέμα αρμοδιότητας.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είναι αλήθεια ότι στα πλαίσια
μίας πολιτικής που προσπαθεί να λύσει προβλήματα της τοπικής
κοινωνίας και λαμβάνοντας υπ’ όψη την παλαιότητα της γέφυρας αλλά
και την ανησυχία των κατοίκων, το 2015 ενέταξε στο τεχνικό της
πρόγραμμα ένα ποσό για την εκπόνηση μελέτης –μέσω
προγραμματικής σύμβασης, καθώς όπως έχει ήδη αναφερθεί δεν είχε
καμία αρμοδιότητα- και την επανακατασκευή αυτής.
Το ποσόν με το οποίο επεγράφη η προγραμματική σύμβαση, ήταν
25.000 ευρώ, ποσό μηδαμινό για την εκπόνηση της μελέτης.

Μάλιστα, στην προγραμματική σύμβαση αναφέρεται ως τίτλος:
Αριθμ. Συνεδρίασης 19η/19-10-2016 Αριθμ. Απόφασης 214/2016

ΘΕΜΑ 8ο
«Έγκριση σύναψης προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του
Δήμου Σκύδρας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας-
Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας την εκπόνησης οριστικής
μελέτης και την κατασκευή (μεταγενέστερα και εφόσον
εξευρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι) του αντίστοιχου έργου
«Ανακατασκευή γέφυρας Αρσενίου» από την Π.Ε. Πέλλας»
Το 2018, αντιλαμβανόμενη η ΠΕ Πέλλας ότι το κόστος αυτών των
μελετών ήταν πολλαπλάσιο του αρχικού ποσού των 25.000 ευρώ,
απέσυρε αυτό το ποσό από το τεχνικό της πρόγραμμα.
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 που ανέλαβα τα καθήκοντα μου,
επανειλημμένως, είτε με έγγραφα στο Υπουργείο Υποδομών είτε με
προσωπικές επισκέψεις στον εκάστοτε Υπουργό, προσπάθησα να
δρομολογήσω την εκπόνηση μελετών σε πρώτη φάση και την εύρεση
πόρων σε δεύτερη φάση, από το Υπουργείο Υποδομών.
Αυτό έπραξα και κατά την τελευταία επίσκεψή μου στον Υπουργό
Υποδομών κ. Χρήστο Δήμα στις 24/9/2025, τον οποίο ενημέρωσα ότι σε
συνεννόηση με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη των έργων της
Κεντρικής Τεχνικής Υπηρεσίας της ΠΚΜ στην Θεσσαλονίκη τον κ.
Μπίλλια, με αφορμή το πρόγραμμα ελέγχου γεφυρών που υλοποιείται
από το ΤΕΕ και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υποδομών, εντάξαμε
και τη συγκεκριμένη γέφυρα Αρσενίου, μη αρμοδιότητας μας, όπου
έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες στην γέφυρα, για να εξεταστεί η
συμπεριφορά της και συμφωνήσαμε με τον κ. Δήμα, όταν θα έχουμε τα
αποτελέσματα της έρευνας, θα μιλήσουμε για συντήρηση της γέφυρας
ή για χρηματοδότηση μελέτης από το Υπουργείο Υποδομών για νέα
γέφυρα.

Το θέμα σήμερα είναι, ότι η γέφυρα είναι κλειστή και ταλαιπωρούνται
οι συμπολίτες μας.
Η γέφυρα, είναι κλειστή με αποκλειστική ευθύνη του Δήμου Σκύδρας,
καθώς έστειλε έγγραφα προς πάσα κατεύθυνση (Υπουργείο,
Περιφέρεια, Τροχαία, Εισαγγελία κλπ) με στόχο να θεωρηθεί ότι
υπεύθυνη για την γέφυρα είναι η Περιφέρεια.
Ο χαρακτηρισμός της γέφυρας ως επικίνδυνης από τον Δήμο Σκύδρας,
ουσιαστικά οδήγησε τον Εισαγγελέα στην απόφαση να ζήτησει το
κλείσιμό της.
Αλήθεια , από πού προκύπτει ότι η γέφυρα είναι επικίνδυνη; Η γέφυρα
είναι πολύ παλιά, είναι όμως επικίνδυνη;
Έχει ο Δήμος κάποια στοιχεία τα οποία δεν γνωρίζουμε και βεβαιώνουν
ότι η γέφυρα είναι επικίνδυνη;
Γιατί δεν περίμενε ο Δήμος να ολοκληρωθεί ο έλεγχος που γίνεται στην
γέφυρα και μετά η Δήμαρχος που έχει και την αρμοδιότητα, εάν η
γέφυρα είναι επικίνδυνη , να την κλείσει , ή να την κλείσει για τα
μεγάλα φορτηγά και να περνούν τα τρακτέρ και τα Ι.Χ.
Προσωπικά ως Αντιπεριφερειάρχης της ΠΕ Πέλλας αναμένω
α) Να ολοκληρωθεί το γρηγορότερο ο έλεγχος της γέφυρας και να
δοθούν τα αποτελέσματα στον Δήμο Σκύδρας
β) Θα συνεχίσω τον αγώνα μου μέσω της ΠΚΜ και του Υπουργείου
Υποδομών, εξαντλώντας τη δυνατότητα να δοθεί η τελική λύση στο
πρόβλημα της γέφυρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ