1ο Γυμνάσιο Αριδαίας και Γυμνάσιο Προμάχων ενημερώθηκαν για τις ψυχολογικές συνέπειες των εξαρτήσεων | PellaNews

1ο Γυμνάσιο Αριδαίας και Γυμνάσιο Προμάχων ενημερώθηκαν για τις ψυχολογικές συνέπειες των εξαρτήσεων

Στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας που υλοποιείται στα  σχολεία τα στελέχη του Κέντρου Κοινότητας ενημέρωσαν τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αριδαίας στις 6 κ 7 Μαίου και του Γυμνασίου Προμάχων στις 13 Μαίου για τις ψυχολογικές συνέπειες των εξαρτήσεων. Οι μαθητές μελέτησαν τις ιστορίες 4 εφήβων όπου ο καθένας παρουσίαζε μια από τις παρακάτω εξαρτήσεις τσιγάρο, αλκοόλ, διαδίκτυο, ναρκωτικά, παρακολούθησαν σχετικά video και μέσα από τον διάλογο που ακολούθησε οι μαθητές κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

⦁ Για να οδηγηθεί κάποιος έφηβος στην εξάρτηση βασικό ρόλο παίζει η προσωπικότητα, το οικογενειακό περιβάλλον και η παρέα συνομηλίκων

⦁ Η εξάρτηση επηρεάζει την ψυχική, σωματική υγεία, τις προσωπικές σχέσεις, τα ενδιαφέροντα και την σχολική  επίδοση. 

Οι προτάσεις των μαθητών για την αντιμετώπιση των εξαρτήσεων ήταν σε επίπεδο πρόληψης η αποδοχή του εαυτού, η καλή επικοινωνία με την οικογένεια, η κοινωνική ζωή και η ενασχόληση με δραστηριότητες. Σε επίπεδο αντιμετώπισης η συνεργασία με ειδικούς ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες δημοσίων φορέων, Κέντρα Ψυχικής Υγείας και Κέντρα Απεξάρτησης.

Μέσα σε ένα κλίμα εξομολογητικής διάθεσης οι μαθητές μίλησαν για τις δικές τους εξαρτήσεις. Υπάρχουν μαθητές που έχουν ξεκινήσει το κάπνισμα για να γίνουν αποδεκτοί από την παρέα τους. Τα αγόρια κυρίως, καταναλώνουν αλκοόλ στους χορούς που διοργανώνουν. Σημαντικό ρόλο παίζει κ η αποδοχή από το άλλο φύλο , μαθητές είπαν πως σε περίπτωση απόρριψης καταφεύγουν για παρηγοριά στο αλκοόλ. Ανησυχητικό είναι το γεγονός πως η γνώση των συνεπειών του τσιγάρου κ του αλκοόλ δεν αρκεί για να διακόψουν την εξάρτησή τους και ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός πως η επικοινωνία που έχουν με τους γονείς τους, δεν τους επιτρέπει να είναι ειλικρινείς μαζί τους. Καταφεύγουν για συμβουλές και παρηγοριά στους φίλους τους. 

Ο Γιώργος η Μαρία η Ελένη ο Νίκος (οι πρωταγωνιστές των ιστοριών που μελέτησαν οι μαθητές) είναι εξαρτημένοι έφηβοι οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι τα δικά μας παιδιά,  τα αδέρφια ή οι φίλοι μας. Οι μαθητές τόνισαν πόσο σημαντική αλλά και δύσκολο να επιτευχθεί, είναι η ουσιαστική   επικοινωνία με τους γονείς. Η επικοινωνία θέλει χρόνο και προσπάθεια και είναι μια διαδικασία  από την οποία γονείς και παιδιά δεν πρέπει ποτέ να παραιτηθούν. 

Τέλος θα πρέπει να τονίσουμε πως η αλληλεπίδραση με τους μαθητές ήταν άκρως ικανοποιητική, ο δυναμισμός και η ζωντάνια (χαρακτηριστικά της εφηβείας) χρωμάτισαν τις παρουσιάσεις και μέσα από τη συζήτηση υπήρξε θετική ανατροφοδότηση σχετικά με το θέμα των εξαρτήσεων.

                                                                   Τα στελέχη του Κέντρου Κοινότητας

                                                       Νατσιούλα Τριανταφυλλιά Κοινωνική Λειτουργός

                                                            Μαυρίδου Θεοδώρα – Ειρήνη Ψυχολόγος