close search results icon

Ελλάδα-Αλβανία σε χρόνο ρεκόρ: Έρχεται ο νέος «Μπλε Διάδρομος» που μειώνει τις αποστάσεις

Ελλάδα-Αλβανία σε χρόνο ρεκόρ: Έρχεται ο νέος «Μπλε Διάδρομος» που μειώνει τις αποστάσεις

Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή ενός ιδιαίτερα σημαντικού για την Ήπειρο οδικού άξονα.

Ένας νέος οδικός άξονας που θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από τα Ιωάννινα προς την Αλβανία παίρνει σιγά-σιγά την άγουσα της υλοποίησης.

Πρόκειται για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, επέκταση της Ιόνιας Οδού, με προϋπολογισμό 234 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και προαίρεση 76 εκατ. ευρώ.

Μετά από μια σειρά από προσφυγές, ακυρώσεις και επαναδημοπρατήσεις, ο διαγωνισμός έχει προσωρινό ανάδοχο και οδεύει προς τον ολοκλήρωσή του, κάτι που σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες αναμένεται εντός του προσεχούς καλοκαιριού.

Ο νέος οδικός άξονας θα έχει μήκος 70 χλμ. αποτελώντας τμήμα του Δυτικού Άξονα και συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννενα στα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.

Πρόκειται για τον δυτικότερο κάθετο άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Στο έργο περιλαμβάνονται τα εξής δύο υποτμήματα:

– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.

– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός εντός του καλοκαιριού, το έργο δεν αποκλείεται να είναι έτοιμο στο τέλος 2028.

Στη λίστα με τα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά εντάσσεται η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, δεδομένου ότι η συνέχεια του δρόμου, μετά την Κακαβιά, εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της γειτονικής χώρας και τα Τίρανα.

Παράλληλα, αναμένεται να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων. Τέλος, θα ανοίξουν 750 θέσεις εργασίας.

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελεί κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», ενός αυτοκινητοδρόμου 1.500 χλμ. που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα, περνώντας συνολικά από 8 χώρες ( Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία)

carandmotor.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ