close search results icon

Air India: «Αστοχία» στον κινητήρα εντόπισαν οι ερευνητές του μοιραίου αεροπλάνου που κόστισε τη ζωή σε 270 ανθρώπους

Air India: «Αστοχία» στον κινητήρα εντόπισαν οι ερευνητές του μοιραίου αεροπλάνου που κόστισε τη ζωή σε 270 ανθρώπους

Η πτήση της Air India που συνετρίβη την περασμένη Πέμπτη ενδέχεται να είχε ενεργοποιημένη την εφεδρική γεννήτρια ισχύος (Ram Air Turbine - RAT) τη στιγμή της συντριβής, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των ερευνητών.

Αυτή η υπόθεση εγείρει ερωτήματα για το αν οι κινητήρες της πτήσης AI171 λειτουργούσαν σωστά κατά την απογείωση.

Το αεροσκάφος συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ. Η προκαταρκτική έκθεση, που δημοσιεύτηκε από τη Wall Street Journal, έρχεται καθώς τουλάχιστον 270 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένων 241 από τους 242 επιβάτες του αεροσκάφους, καθώς και πολιτών στο έδαφος της ινδικής πόλης.

Αυτή η έρευνα παραμένει σε εξέλιξη. Η ενεργοποίηση του RAT δείχνει σοβαρή απώλεια ισχύος κατά την πτήση, γεγονός που υποδεικνύει κρίσιμη αστοχία στους κινητήρες. Οι τελικές αιτίες θα επιβεβαιωθούν μετά την ολοκληρωμένη ανάλυση των δεδομένων των μαύρων κουτιών και των συστημάτων του αεροσκάφους.

Οι μαύροι καταγραφείς (black boxes) ανακτήθηκαν – Εμπλέκονται διεθνείς ομάδες

Η Αρχή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), μαζί με αρχές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου (NTSB και FAA), έχουν ανακτήσει τους καταγραφείς δεδομένων πτήσης και φωνής στο πιλοτήριο, αναλύοντας κρίσιμα δεδομένα για την απόδοση των κινητήρων, τα συστήματα ελέγχου και τις επικοινωνίες των πιλότων. Η προκαταρκτική αναφορά αναμένεται εντός 30 ημερών, ενώ η πλήρης σε 12–18 μήνες.

Μετά το δυστύχημα, όλα τα αεροσκάφη Boeing 787 Dreamliner της Air India που βρίσκονται σε υπηρεσία υφίστανται άμεσους ελέγχους, με αυξημένη επίβλεψη από τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας (DGCA). Πολλές διεθνείς πτήσεις της Air India έχουν ανασταλεί λόγω της εν εξελίξει διαδικασίας ασφάλειας.

Παρατηρήθηκαν προβλήματα με σύστημα προσγείωσης και πτερύγια καμπύλωσης (flaps)

Η ανάλυση βίντεο δείχνει ότι το σύστημα προσγείωσης παρέμεινε αναπτυγμένο κατά την άνοδο – γεγονός που προσθέτει σημαντική αεροδυναμική αντίσταση. Οι ρυθμίσεις των flaps (πτερύγια) εξετάζονται επίσης, καθώς λανθασμένη ρύθμιση θα μπορούσε να επιδείνωσε την κατάσταση.

Πιθανές αιτίες: Πρόσκρουση με πουλιά και μόλυνση καυσίμου

Οι ειδικοί δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπήρξε εισρόφηση πουλιών στους κινητήρες ή προβλήματα στο σύστημα καυσίμου, όπως μόλυνση ή φραγή.

eleftherostypos.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ