close search results icon

Ανάρπαστα στους τουρίστες τα χρυσά και ασημένια κοσμήματα της Θεσσαλονίκης

Οι προτιμήσεις των Ελλήνων πελατών. 

Έντονης δημοφιλίας χαίρουν ανάμεσα στους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης τα χρυσά και ασημένια κοσμήματα των καταστημάτων και των εργαστηρίων της πόλης, δίνοντας έτσι μεγάλη ανάσα στον κλάδο, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες όπου η τουριστική κίνηση είναι έντονη.

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

Τα αρχαιοελληνικά και τα μακεδονικά σχέδια με έμφαση στην παράδοση και στην ιστορία είναι ανάρπαστα στους επισκέπτες. Οι Βαλκάνιοι δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα χρυσά ενώ οι νεότεροι σε ηλικία επισκέπτες «ψηφίζουν» ασημένια τόσο λόγω κόστους όσο και για αισθητικούς λόγους.

«Η τουριστική περίοδος είναι πολύ σημαντική για τον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας. Ο τουρισμός τόσο στην πόλη μας όσο και σε όλη την υπόλοιπη χώρα δείχνει αισιόδοξα μηνύματα και αυξημένη αγοραστική δυναμική. Η περίοδος των εκπτώσεων επηρεάζει πιο πολύ τα είδη ρουχισμού, όχι τόσο το δικό μας αντικείμενο. Τα μηνύματα της αγοράς έχουν θετικό πρόσημο. Το αντικείμενό μας έχει να κάνει με έργα τέχνης. Για μας θεωρείται φορέας πολιτισμού και κουλτούρας. Αυτό βλέπουμε ότι το εκτιμάνε ιδιαίτερα οι τουρίστες σε ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και στη Θεσσαλονίκη», αναφέρει σε δηλώσεις της στην Karfitsa.gr η πρόεδρος της συντεχνίας Χρυσοχόων – Αργυροχόων Θεσσαλονίκης και αναπληρώτρια γενική γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών, Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών και Ωρολογοπωλών, Ελένη Τεζαψίδου.

Η ίδια προσθέτει πως οι επισκέπτες «που έχουν αγάπη προς το αντικείμενο έρχονται και έχουν ήδη εμπιστοσύνη στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης. Το γεγονός ότι φεύγουν ικανοποιημένοι και κάνουν “διαφήμιση” στις χώρες απ’ όπου προέρχονται είναι πολύ σημαντικό».

«Υπάρχει κόσμημα για κάθε βαλάντιο»

Την ίδια ώρα όσον αφορά τη ντόπια πελατεία, η κα. Τεζαψίδου σημειώνει στην Karfitsa.gr πως κάποιοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί, έχοντας στο μυαλό τους ότι τα κοσμήματα των βιοτεχνιών και των εργαστηρίων είναι πολύ ακριβά. Όπως τονίζει ωστόσο η ίδια: «Αυτό που λέμε επανειλημμένα είναι ότι υπάρχει κόσμημα για κάθε βαλάντιο. Η εμπιστοσύνη στους επιχειρηματίες της πόλης έχει επιβεβαιωθεί με την αύξηση του τζίρου των καταστημάτων ιδίως μετά από την πανδημία, όπου βλέπαμε ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να δίνανε λιγότερα χρήματα για να αγοράσουν ένα αντικείμενο. Σήμερα δίνουν περισσότερα γιατί εκτιμούν ότι αυτό που παίρνουν έχει μεγαλύτερη αξία».

Οι προτιμήσεις των Θεσσαλονικέων

Πάντως, όπως αναφέρει η κα. Τεζαψίδου, ο κορονοϊός άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά και οι επιλογές των Θεσσαλονικέων έχουν διαφοροποιηθεί. Πιο συγκεκριμένα: «Μετά από την πανδημία υπάρχει μια ιδιαίτερη προτίμηση σε υψηλότερης αισθητικής κοσμήματα. Σίγουρα η κρίση έχει αγγίξει και τον δικό μας κλάδο και σίγουρα έχουν προσπαθήσει τα ελληνικά εργαστήρια να προσαρμοστούν σε κοσμήματα μικρότερου μεγέθους, με κάποιες άλλες πέτρες για να κατεβάσουμε το κόστος της παραγωγής και την τελική τιμή του προϊόντος. Οι Θεσσαλονικείς προτιμούν κοσμήματα σε 18 καράτια και με πολύτιμες πέτρες».

πηγή: karfitsa.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ