Ελληνική Λύση: απάντηση για την «Υποβάθμιση του Υποκαταστήματος του “ΕΦΚΑ” της Αριδαίας»


ΘΕΜΑ: Υποβάθμιση του Υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ της Αριδαίας.
ΣΧΕΤ.: H με αρ. πρωτ. 8391/ 2-8-2021 ΕΡΩΤΗΣΗ.
Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή από το Βουλευτή, κ.Κ.Βελόπουλο, αναφορικά με το παραπάνω θέμα, σας πληροφορούμε τα εξής:
Στον Οργανισμό του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.), Π.Δ. 8/2019, ΦΕΚ Α' 8, προβλέπονται οι εξής περιφερειακές υπηρεσίες:
α) Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης (Π.Υ.Σ.Υ.), με έδρα τις κατά τόπους έδρες των Περιφερειών,
β) Τοπικές Διευθύνσεις του ΕΦΚΑ που υπάγονται στις Π.Υ.Σ.Υ. και
γ) Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης που υπάγονται στις Τοπικές Διευθύνσεις.
Για τη σύσταση των μονάδων του Φορέα ελήφθησαν υπόψη:
1.Το πλήθος των ασφαλισμένων, των συνταξιούχων και των εργοδοτών ανά Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και την κατανομή τους ανά Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα, Δήμο και Δημοτική ενότητα για τους μεγάλους Δήμους.
2.Η διοικητική διαίρεση της χώρας με βάση το Σχέδιο Καποδίστριας και το Σχέδιο Καλλικράτης.
3.Ο πληθυσμός της χώρας με βάση την απογραφή του 2011.
4.Η χαρτογράφηση και τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά των Περιφερειών, των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων με βάση το σχέδιο Καλλικράτης.
Στις Τοπικές Διευθύνσεις και στα Αποκεντρωμένα Τμήματα Κοινωνικής Ασφάλισης των Τοπικών Διευθύνσεων μπορεί να απευθυνθεί το σύνολο των ασφαλισμένων και συνταξιούχων όλων των πρώην Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, ορισμένοι εκ των οποίων (όπως τ. Ο.Γ.Α., τ.
Ε.Τ.Α.Α. κ.α.), έως την έναρξη λειτουργίας των μονάδων αυτών για την εξυπηρέτησή τους απευθύνονταν αποκλειστικά σε υπηρεσίες της Αθήνας.
Ειδικότερα, για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της περιοχής των νομού Πέλλας, σας γνωρίζουμε ότι από 10 Αυγούστου 2021 ( 3476/2021 τ.Β') λειτουργεί η Τοπική Διεύθυνση Α' Πέλλας με έδρα την Έδεσσα και το Αποκεντρωμένο Τμήμα Κοινωνικής Ασφάλισης Αριδαίας, με χωρική αρμοδιότητα εντός των ορίων των Δήμων Έδεσσας, Αλμωπίας και Σκύδρας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, στα οποία μπορούν να απευθύνονται συνταξιούχοι και ασφαλισμένοι όλων των πρώην Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, γεγονός που συνιστά αναβάθμιση στην ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στους ασφαλισμένους της περιοχής.
Επιπλέον σας ενημερώνουμε ότι από 08.05.2021 όλοι οι ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι του e- ΕΦΚΑ , έχουν την δυνατότητα να απευθύνονται στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) για να διεκπεραιώνουν καθορισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Φορέα ( 1396 Β/2021).
Τέλος, η Διοίκηση του e-Ε.Φ.Κ.Α. καταβάλλει κάθε προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού του Φορέα με απώτερο σκοπό τη δημιουργία και νέων δυνατοτήτων εξυπηρέτησης των πολιτών, διευρύνοντας τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και αξιοποιώντας τη διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών, προκειμένου να ικανοποιήσει πλήρως τις ανάγκες ασφαλισμένων, συνταξιούχων και εργοδοτών, περιορίζοντας την ανάγκη προσέλευσής τους για τη διεκπεραίωση των αιτημάτων τους στις Τοπικές Υπηρεσίες και να αποφευχθεί η ταλαιπωρία τους, παρέχοντας ταυτόχρονα υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Κοινωνικής Ασφάλισης.
Στο πλαίσιο αυτού του μετασχηματισμού ξεκίνησε ήδη η νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive, μέσω της οποίας θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι σε ακριτικές ή απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν είναι εύκολη η πρόσβαση σε μονάδες του e-Ε.Φ.Κ.Α. και ως εκ τούτου θα έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον Φορέα, χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούν για να εξυπηρετηθούν. Στόχος της Διοίκησης είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
PANAGIOTA PANAGIOTAKOPOULOU Π.ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ