FlyOver: Σηκώνεται το μπλε καλούπι – Διπλασιασμός του όγκου εκτέλεσης των εργασιών
Ο ρυθμός σκυροδέτησης στο Flyover.
Το Flyover προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να επιβραδύνει λόγω Χριστουγέννων ή εορταστικής περιόδου.
Οι ημέρες που διανύουμε θεωρούνται ιδιαίτερα κρίσιμες για την πορεία του έργου, καθώς από τις πρωινές ώρες σήμερα ξεκίνησε η υλοποίηση μίας από τις πιο εντυπωσιακές αλλά και τεχνικά σύνθετες φάσεις: η ανύψωση του μπλε καλουπιού στην περιοχή του κόμβου Επταπυργίου.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη σηματοδοτεί περαιτέρω επιτάχυνση των εργασιών, καθώς οδηγεί ουσιαστικά σε διπλασιασμό του κατασκευαστικού όγκου.
Η διαδικασία ανύψωσης του μπλε καλουπιού πραγματοποιείται σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία το πορτοκαλί καλούπι έχει ήδη αυξήσει αισθητά τον ρυθμό εκτέλεσης του έργου. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στη σημαντική μείωση του χρόνου σκυροδέτησης στο υπερυψωμένο τμήμα του Flyover, δηλαδή στη γέφυρα που θα διέρχεται πάνω από την υφιστάμενη περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης.
Ο ρυθμός σκυροδέτησης στο Flyover
Τις τελευταίες εβδομάδες, το πορτοκαλί καλούπι έχει φτάσει στο μέγιστο επίπεδο απόδοσης όσον αφορά τον ρυθμό σκυροδέτησης από βάθρο σε βάθρο, ο οποίος πλέον διαμορφώνεται στις 14 ημέρες, όταν προηγουμένως η ίδια διαδικασία απαιτούσε περίπου έναν μήνα.
Υπενθυμίζεται ότι το καλούπι είναι μια ειδικά κατασκευασμένη μεταλλική σιδηροδομή, ένα κινούμενο χαλύβδινο φορείο, το οποίο σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες του Flyover. Με υδραυλική λειτουργία μετακινείται πάνω στα βάθρα, πραγματοποιώντας τη σκυροδέτηση και ουσιαστικά διαμορφώνοντας το οδόστρωμα της υπερυψωμένης αρτηρίας.
Η γέφυρα θα στηρίζεται συνολικά σε 95 κολώνες – βάθρα. Μέχρι σήμερα, το πορτοκαλί καλούπι έχει ολοκληρώσει τις σκυροδετήσεις ανάμεσα σε εννέα βάθρα και βρίσκεται ήδη σε διαδικασία εργασιών για το δέκατο. Αν και στο παρελθόν κάθε σκυροδέτηση γινόταν ανά περίπου 30 ημέρες, πλέον τα εργοτάξια έχουν αυξήσει αισθητά την ταχύτητα, με κύκλο εργασιών ανά δύο εβδομάδες.
Η συνολική πρόοδος του έργου Flyover έχει ξεπεράσει το 36% και εξελίσσεται σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, με την ολοκλήρωσή του να εξακολουθεί να τοποθετείται χρονικά στον Μάιο του 2027.
Άλλωστε, στα μεγάλα οδικά έργα ο ρυθμός υλοποίησης επιταχύνεται όσο προχωρούν οι εργασίες και πλησιάζουν προς την τελική τους φάση. Σε αυτό το πλαίσιο, το Flyover συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς και αναμένεται να παραδοθεί εγκαίρως.
Παράλληλα, από τις 29 Οκτωβρίου παραμένει κλειστός ο ένας από τους δύο κλάδους της γέφυρας Πανοράματος, με την εφαρμογή ειδικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή. Ο συγκεκριμένος κλάδος έχει αποκλειστεί προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατεδάφισή του, η οποία έχει προγραμματιστεί μετά τις γιορτές.
Η κατεδάφιση της γέφυρας Πανοράματος θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια, έναν ανά κλάδο, και στη θέση της θα ανεγερθεί μια νέα γέφυρα, σύγχρονη και με αυξημένες προδιαγραφές ασφάλειας.
Μετά την εορταστική περίοδο, έχει προγραμματιστεί επίσης η καθαίρεση του τούνελ στην περιοχή των Κωνσταντινουπολίτικων, γεγονός που καθιστά τον Ιανουάριο μήνα-κλειδί για την εξέλιξη των εργασιών στο Flyover.
Το έργο
Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το FlyOver, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
12 χιλιόμετρα έργου
9 ανισόπεδους κόμβους
7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
9 γέφυρες
2 στέγαστρα
1 σήραγγα
20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Πηγή: makedonikanea.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Πρόσκληση Γιορτής από την Ενορία Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γιαννιτσών
15 Δεκεμβρίου 2025 -
Σεισμική δόνηση 3,1 Ρίχτερ στη Βόρεια Ελλάδα – Αισθητή σε Πέλλα και Ημαθία
15 Δεκεμβρίου 2025
ΣΧΟΛΙΑ