close search results icon

Φροντιστήρια εν τάξη - Σχολιασμός θεμάτων: Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική

Φροντιστήρια εν τάξη - Σχολιασμός θεμάτων: Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική

Πανελλαδικές 2025 – Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική

Σχολιασμός θεμάτων – Φροντιστήρια εν τάξη

Λατινικά ΓΕΛ

Τα σημερινά θέματα των Λατινικών παρουσίαζαν μια αυξημένη δυσκολία σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη ιδιαίτερα στην επεξεργασία των γραμματικών φαινομένων, ενώ ένα από τα δύο κείμενα που επιλέχτηκε δεν έχει εξεταστεί ξανά σε πανελλαδικό επίπεδο.

Συγκεκριμένα, τα ζητούμενα της εισαγωγής απαιτούσαν καλή γνώση των συγγραφέων και των έργων τους, αποτέλεσμα μεθοδικής επανάληψης, ενώ η λεξιλογική άσκηση δεν παρουσίαζε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.

Τα γραμματικά φαινόμενα περιείχαν τύπους, που απαιτούσαν την προσοχή και τη συγκέντρωση των μαθητών και η σωστή επεξεργασία τους απαιτούσε από τους μαθητές γνώση του λεξιλογίου του κειμένου και συστηματική εξάσκηση ιδιαίτερα σε ρηματικούς τύπους και σχηματισμό παραθετικών.

Τα συντακτικά φαινόμενα περιορίστηκαν σε κλασικά φαινόμενα, όπως μετατροπή από πλάγιο σε ευθύ λόγο, υποθετικό λόγο, ενώ έλειπε το ζητούμενο με την αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης, που αποτελούσε επιλογή θέματος σχεδόν κάθε χρόνο.

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτούσε το ζητούμενο μετατροπής από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, καθώς αναφερόταν σε μια περίοδο λόγου και όχι σε μια πρόταση.

video youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=vzalxB0t7bk

Χημεία ΓΕΛ

Τα θέματα της Χημείας φέτος ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα:

Το θέμα Α δεν παρουσίαζε δυσκολίες και βασιζόταν στο σχολικό βιβλίο.

Το θέμα Β είχε πέντε ερωτήματα, από βασικά κεφάλαια της εξεταστέας ύλης, ενώ δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες «παγίδες» για τους μαθητές.

Το θέμα Γ ήταν θέμα καθαρά οργανικής χημείας, με το Γ2 που θα προβληματίσει τους μαθητές καθώς απαιτούσε προσοχή.

Το θέμα Δ ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας με αρκετές λεπτομέρειες .Οι μαθητές έπρεπε να έχουν κατανοήσει σε βάθος την εξεταστέα ύλη ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά.

video youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=TGQ4jVxdIHw

Πληροφορική ΓΕΛ

Τα θέματα είναι ελαφρώς ευκολότερα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη, αλλά με παγίδες. Αναλυτικότερα:

Θέμα Α: Τυπικό, με μια παγίδα στο Σ/Λ με τους τελεστές σύγκρισης χαρακτήρων.

Θέμα Β: Έντονο αντικειμενοστραφές στοιχείο (κληρονομικότητα), που δεν εξετάζεται συχνά, άρα σχετικά δύσκολο για τους μαθητές που δεν το είχαν δουλέψει.

Θέμα Γ: Παρόμοιο σενάριο με τα προηγούμενα έτη, αλλά πιο ξεκάθαρο και πιο “οδηγητικό”.

Θέμα Δ: Αν και μεγάλο, ήταν αρκετά σαφές με πίνακες, έλεγχους εγκυρότητας και συνάρτηση αλλά είχε ένα με δύο σημεία που ήθελαν ιδιαίτερη προσέγγιση.

Συνολικά τα φετινά θέματα είναι πιο ισορροπημένα, ελαφρώς πιο φιλικά από τα προηγούμενα δύο έτη, αν και το Θέμα Β κρύβει ένα δυσνόητο αντικειμενοστραφές στοιχείο που πιθανώς να δυσκόλεψε αρκετούς.

video youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=WgwVdmhgc5s

Θέματα - Απαντήσεις
https://www.en-taksi.gr/frontistiria/panelladikes2025/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ