Γ. Μυλόπουλος: Πυλώνας του Flyover θα κατασκευαστεί εντός της κοίτης του ρέματος Κρυονερίου
Έχει λάβει γνώση η Περιφέρεια αρμοδίως για τις παρεμβάσεις; Ολόκληρη η ερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Πυλώνας του Flyover θα κατασκευαστεί εντός της κοίτης του ρέματος Κρυονερίου
Γιάννης Μυλόπουλος: Τι έχει προτεραιότητα για την Περιφέρεια; Η κατασκευή του Flyover ή η αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης;
Μετά από καταγγελίες που δεχθήκαμε από την Πρωτοβουλία Κατοίκων Κρυονερίου σχετικά με τις προθέσεις της κατασκευαστικής εταιρείας του Flyover να προχωρήσει σε τεχνικές παρεμβάσεις εντός της κοίτης του ρέματος Κρυονερίου, περιλαμβανομένης και της κατασκευής ενός ολόκληρου πυλώνα εντός της κοίτης, καταθέσαμε επείγουσα ερώτηση προς τη διοίκηση της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, ζητώντας να πληροφορηθούμε:
- Εάν έχει λάβει γνώση αρμοδίως η Περιφέρεια για τις παρεμβάσεις στην κοίτη του ρέματος
- Εάν έχει ήδη δώσει την έγκρισή της για αυτές και σε αυτό το ενδεχόμενο βάσει ποιων τεχνικών μελετών και ποιων μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ποιων προβλέψεων και ποιων προϋποθέσεων δόθηκε η έγκριση και
- Με ποιο τρόπο, στο ενδεχόμενο που θα γίνουν, πράγματι, παρεμβάσεις στην κοίτη του ρέματος, προτίθεται η περιφέρεια να τις εντάξει εκ των υστέρων στη συνολική στρατηγική της για την αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής.
Η κοιλαδογέφυρα της περιφερειακής οδού στο συγκεκριμένο σημείο αποτελεί ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα περάσματα για τους περιπατητές, δρομείς και ποδηλάτες της ευρύτερης περιοχής της Τούμπας, καθώς η πρόσβαση προς το Σέιχ Σου έχει κοπεί από την κατασκευή του Flyover.
Γι’ αυτό και ρωτάμε επίσης, εάν η διοίκηση της Περιφέρειας έχει τουλάχιστον ζητήσει από την κατασκευαστική εταιρεία κάποιο μελλοντικό σχέδιο αποκατάστασης των μονοπατιών και των προσβάσεων στο δάσος για περιπατητές, δρομείς και ποδηλάτες.
Αναμένονται απαντήσεις προκειμένου να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα της αντίδρασής μας σε αυτή την αντιδεοντολογική, όπως δείχνουν μέχρι τώρα τα πράγματα, αλλά και επικίνδυνη για την αντιπλημμυρική προστασία, όσο και καταστροφική για το φυσικό περιβάλλον, παρέμβαση σε ένα από τα τελευταία εναπομείναντα ρέματα, στο ρέμα Κρυονερίου.
Ο επικεφαλής της παράταξης, Καθηγητής στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε:
«Τελικά τι έχει προτεραιότητα για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας; Η κατασκευή του Flyover ή η αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης και η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος;»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Θεσσαλονίκη 25.11.2025
ΠΡΟΣ:
- Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών & Δικτύων, κ. Μπίλλια
- Αντιπεριφερειάρχη Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, κ. Γιουτίκα
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας, κ. Αηδονά
Επείγουσα ερώτηση, με αίτημα για γραπτή απάντηση
Θέμα: Αδιαφανείς αποφάσεις διευθέτησης του ρέματος Κρυονερίου από την εταιρεία που κατασκευάζει το Flyover και ταχύτατες διαδικασίες χωρίς διαβούλευση.
Το ρέμα Πολυγνώτου ή Κρυονερίου, που εισρέει στην Περιφερειακή Τάφρο, έχει συμπεριληφθεί στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την "Αντιπλημμυρική θωράκιση Ε.Π. Θεσσαλονίκης με έργα διευθέτησης της Περιφερειακής Τάφρου και συμβαλλόντων ρεμάτων". Στη μελέτη αυτή για το ρέμα Πολυγνώτου δεν υπάρχει στρατηγική τεχνικών παρεμβάσεων σε οποιοδήποτε σημείο από όπου διέρχεται.
Σύμφωνα με καταγγελίες που λάβαμε από την Πρωτοβουλία Κατοίκων Κρυονερίου, στο σημείο από το οποίο θα διέρχεται το Flyover η κατασκευαστική εταιρεία, χωρίς προϋπάρχουσα μελέτη, αλλά με μελέτες που γίνονται όσο προχωράει το έργο, πρόκειται να τοποθετήσει ολόκληρο πυλώνα εντός της κοίτης του ρέματος και για την προστασία αυτού από τα ύδατα του ρέματος πρόκειται να παρέμβει με οποιοδήποτε τρόπο θεωρήσει κατάλληλο.
Για τους κατοίκους και την πόλη το ρέμα και το δάσος αποτελούν πνεύμονα οξυγόνου και χώρο αναψυχής, ενώ η σημασία του για την αντιπλημμυρική προστασία της πόλης είναι κομβική. Επομένως, κάθε παρέμβαση, ειδικά τέτοιας έκτασης, μπορεί να αποβεί καταστροφική για την περιοχή.
Ζητούμε να απαντήσετε:
1. Έχει λάβει γνώση η διοίκηση της ΠΚΜ για τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις που πρόκειται να εκτελέσει η κατασκευαστική εταιρεία του Flyover εντός της σωζόμενης φυσικής κοίτης του ρέματος Κρυονερίου και κατά παράβαση του αντιπλημμυρικού σχεδιασμού; Εάν ναι, μπορεί να μας ενημερώσει σχετικά;
2. Έχει δώσει ήδη την έγκρισή της για μια τέτοια αδιανόητη και καταστροφική επιλογή; Αν ναι, με βάση ποιας τεχνικής και περιβαλλοντικής εκτίμησης, με ποια εξέταση εναλλακτικών λύσεων και με ποια διαβούλευση; Αν όχι, πως σκοπεύει να αντιδράσει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ώστε να μη ζημιωθεί η αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής;
3. Στο ενδεχόμενο παρεμβάσεων στο ρέμα Κρυονερίου από τον κατασκευαστή του Flyover, με ποιον τρόπο προτίθεται η ΠΚΜ να εντάξει τη συγκεκριμένη αποσπασματική παρέμβαση στη συνολική στρατηγική για την αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής;
4. Έχει προτεραιότητα η κατασκευαστική εταιρεία στη λήψη αποφάσεων που τυπικά ακόμη ανήκουν στην αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Β’ βαθμού;
5. Εάν δεν μπορεί να προστατέψει η διοίκηση της ΠΚΜ τα ρέματα (Ευαγγελίστριας, Κρυονερίου, Σταγειρίτη, Ελαιόρεμα) από τις καταστροφικές και χωρίς μελέτες παρεμβάσεις της κατασκευαστικής εταιρείας, έχει τουλάχιστον ζητήσει από την εταιρεία κάποιο μελλοντικό σχέδιο αποκατάστασης των μονοπατιών και των προσβάσεων στο δάσος για περιπατητές, δρομείς και ποδηλάτες; Ή είναι στη λογική της ένας δάσος αποκομμένο από τη ζωή της πόλης;
(κεντρική φώτο: Αρχείου - copyright pellanews.gr - ΠΑΥΛΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ - Ο Γιάννης Μυλόπουλος με τον Συντονιστή της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Πέλλας Γ. Σγουρούδη, στην παρουσίαση του βιβλίου του Γ. Μπαλάφα, στα Γιαννιτσά)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Ο Βασίλης Κοντογουλίδης παρουσιάζει το βιβλίο του στην Αλμωπία
26 Νοεμβρίου 2025
ΣΧΟΛΙΑ