close search results icon

ΓΕΛ Σκύδρας: Κατάληψη από τους μαθητές με τρία κύρια αιτήματα

ΓΕΛ Σκύδρας: Κατάληψη από τους μαθητές με τρία κύρια αιτήματα

Η έναρξη της εβδομάδας ξεκίνησε με κατάληψη για το Γενικό Λυκείο Σκύδρας μετά από σύμφωνη απόφαση σχεδόν όλων των μαθητών οι οποίοι θέλησαν να διαμαρτυρηθούν για τις αλλαγές που προώθησε το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με το ωράριο και τη διδακτέα ύλη. 

Μπροστά από την είσοδο του ΓΕΛ Σκύδρας βρέθηκαν οι μαθητές του σχολείου με επικεφαλής τον πρόεδρο του 15μελούς συμβουλίου και εξήγησαν στην pellanews.gr τους λόγους για τους οποίους δεν κάνουν σήμερα, Δευτέρα 8 Οκτωβρίου μάθημα. 

lukeio-skudra-katalhpsh2.jpg


Συγκεκριμένα 

1) Ζητούν αλλαγή του ωραρίου ώστε να λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα των επαρχιακών σχολείων όπως αυτό της Σκύδρας.

2) Λιγότερη ύλη για ουσιαστική μάθηση και όχι μηχανική αποστήθιση 

3) Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη για ουσιαστικότερο διάλογο 

Επίσης ο πρόεδρος εξήγησε ότι τα διαλείμματα πλέον έχουν γίνει 5λεπτα με αποτέλεσμα να μην μπορεί ένας μαθητής να πάρει τις "ανάσες" που χρειάζεται μεταξύ των μαθημάτων.

Αναγνώστηκε άλλωστε κι ένα κείμενο που εξηγεί τους λόγους της σημερινής κατάληψης ενώ να σημειωθεί ότι οι καθηγητές βρίσκονται στον χώρο, έχουν πλήρη επίγνωση των κινήσεων των μαθητών και στηρίζουν τις αποφάσεις τους οι οποίες έχουν υγιή κίνητρα και στοχεύουν σ' ένα καλύτερο μαθησιακό περιβάλλον

lukeio-skudra-katalhpsh1.jpg


Το κείμενο που αναγνώστηκε έχει ως εξής: 

***Καλημέρα σε όλους.

Σήμερα δεν είμαστε εδώ για να χάσουμε μάθημα. Είμαστε εδώ για να κερδίσουμε με τη φωνή μας αυτά που αξίζουμε. Για να πούμε καθαρά πως το σχολείο στο οποιο φοιτούμε, πρέπει να ειναι χώρος ανάπτυξης ιδεών, και οχι ενα περιβαλλον πίεσης για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Η σημερινή κατάληψη δεν αποτελεί μια πράξη άρνησης, αλλα μια πράξη αγάπης.
Αγάπης για το σχολείο μας, για τη γνώση, για το δικαίωμα να μαθαίνουμε με ουσία και να αποφοιτούμε απο αυτο ως ολοκληρωμένοι εξωστρεφείς πολίτες.

Στην πραγματοποίηση, λοιπόν, της σημερινης κατάληψης, μας ώθησαν 3 βασικοι λόγοι:

Ο πρώτος λόγος είναι η αλλαγή του σχολικου ωραρίου.

Με τον νέο νόμο, το μάθημα πανελλαδικά ξεκινά στις 08:15 και τελειώνει στις 14:10.
Σε κάποιους αυτό μπορεί να φαίνεται ως μια μικρή αλλαγή.
Όμως για τα επαρχιακά σχολεία, όπως το δικό μας, είναι μια πραγματική δυσκολία.

Πολλοί μαθητές, έρχονται από χωριά που απέχουν 10 χιλιόμετρα. Τα λεωφορεία ξεκινούν νωρίτερα, οι μαθητές ξυπνούν ακόμη νωρίτερα, και επιστρέφουν αργότερα κουρασμένοι, εξαντλημένοι.

Ειναι αδύνατο, λοιπον, να ζητείται κατι περισσότερο από εμάς, χωρίς να υπολογίστουν οι πραγματικες συνθήκες στις οποίες ζουμε.

Στη συνεχεια, ο δεύτερος λόγος αφορα τον δυσανάλογο όγκος διδακτέας ύλης ως προς τις ωρες διδασκαλιας.

Η ύλη είναι εξαντλητική. Προχωράμε απο κεφάλαιο σε κεφάλαιο, χωρίς τον απαραιτητο χρόνο να κατανοησουμε σε βαθος το μαθημα.
Μαθαίνουμε για να προλάβουμε, όχι για να κατανοήσουμε.

Ως αποτελεσμα, η πίεση αυτή κάνει το μάθημα αγγαρεία, όχι μάθηση. Χάνεται η ουσία, και κυριως χάνεται το ενδιαφέρον.
Το σχολείο πρέπει να μας εμπνέει, όχι να μας εξαντλεί.

Τελος, ο τρίτος λόγος αφορα τον αριθμο των μαθητων στις τάξεις

Πώς ειναι δυνατον να γίνει μάθημα με 25 μαθητές σε μια αίθουσα;
Πώς μπορει να ακουστεί η φωνή του καθενός ξεχωριστα;
Πως μπορουν να λυθουν οι αποριες ολων των μαθητών εχοντας ως δεδομενο και το προαναφερθεν προβλημα με την υλη;
Πώς να υπάρξει πραγματική προσοχή;


Σήμερα, λοιπον, στεκόμαστε εδώ, όχι απέναντι στη σχολική μας κοινότητα, αλλά δίπλα σε αυτή.
Δίπλα στους εκπαιδευτικούς μας, που κι εκείνοι παλεύουν μέσα στις ίδιες συνθήκες.
Δίπλα στους συμμαθητες μας απο σχολεία σε όλη την Ελλάδα, που αγωνίζονται με δικαια αιτήματα για το σχολειο που αξιζουμε.

lukeio-skudra-katalhpsh.jpg

---

Τα αιτήματά μας:
1️⃣ Να επανεξεταστεί η αλλαγή του ωραρίου,
ώστε να λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα των επαρχιακών σχολείων.
2️⃣ Να μειωθεί και να εξορθολογιστεί η ύλη,
για ουσιαστική μάθηση, όχι μηχανική αποστήθιση.
3️⃣ Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, για να υπάρχει πραγματικός διάλογος και ποιοτικό μάθημα.

Δεν κάνουμε κατάληψη για να σταματήσει το μάθημα. Κάνουμε κατάληψη για να ξαναρχίσει με ορους που ευνοούν τους καθηγητές και μαθητές.

Θέλουμε ένα σχολείο που να μας μορφώνει, όχι να μας εξαντλεί. Που να μας εμπνέει, όχι να μας αποθαρρυνει.

Κι αν κάτι αλλάξει μετά από σήμερα,
θα είναι γιατί τολμήσαμε να μιλήσουμε.
Σας ευχαριστουμε.***

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ