Καβγάς σε δημόσια θέα: Η Hellenic Train αδειάζει ΟΣΕ για το περιστατικό στη Σίνδο
Στο ίδιο έργο θεατές: Hellenic Train και ΟΣΕ επιδίδονται σε πινγκ πονγκ ευθυνών με φόντο το νέο περιστατικό στον σιδηρόδρομο.
πίκη επικοινωνιακή διαμάχη σε δημόσια θέα μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train για το περιστατικό που κατήγγειλαν επιβάτες τρένου στη Λάρισα και την αμαξοστοιχία που μπήκε για λίγα λεπτά σε λάθος γραμμή στην περιοχή της Σίνδου.
Συγκεκριμένα, η Hellenic Train με ανακοίνωσή της επιβεβαιώνει την τρομακτική καταγγελία που θύμισε το έγκλημα των Τεμπών, απαντώντας στις αιχμές που άφησε νωρίτερα ο ΟΣΕ κατά της εταιρείας, ο οποίος μάλιστα επέδειξε ιδιαίτερη σπουδή να κάνει ονομαστική αναφορά στην «Εφημερίδα των Συντακτών», επιχειρώντας να διαψεύσει την είδηση, ενώ την καταγγελία περί κίνησης στη λάθος γραμμή την έγραψαν πάρα πολλά ειδησεογραφικά μέσα.
Η Hellenic Train αναφέρει χαρακτηριστικά πως «κατά την είσοδο της αμαξοστοιχίας 2591 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα και χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ειδοποίηση από τον σταθμάρχη ότι η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή. Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε αμέσως τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής και του έδωσε οδηγία να συνεχίσει στην τροχιά στην οποία βρισκόταν, ώστε στη συνέχεια να κάνει οπισθοπορεία και να εισέλθει ξανά στον σταθμό για να αποβιβαστούν οι επιβάτες».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Hellenic Train
Η Hellenic Train διευκρινίζει, σχετικά με το περιστατικό της 5ης Νοεμβρίου 2025, που αφορούσε την αμαξοστοιχία 2591 (Θεσσαλονίκη–Λάρισα) και σχετίζεται με κίνηση σε εσφαλμένη κατεύθυνση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ότι ο μηχανοδηγός και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες, τις οποίες εφάρμοσαν πιστά, βάσει των εντολών που έλαβαν από τον αρμόδιο σταθμάρχη για την πορεία της αμαξοστοιχίας, αλλά και βάσει του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, κατά την είσοδο της αμαξοστοιχίας 2591 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα και χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ειδοποίηση από τον σταθμάρχη ότι η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή.
Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε αμέσως τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής και του έδωσε οδηγία να συνεχίσει στην τροχιά στην οποία βρισκόταν, ώστε στη συνέχεια να κάνει οπισθοπορεία και να εισέλθει ξανά στον σταθμό για να αποβιβαστούν οι επιβάτες.
Οι ενέργειες αυτές πραγματοποιήθηκαν από το προσωπικό κίνησης της Hellenic Train με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη συμμόρφωση προς τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο μηχανοδηγός προέβη σε όλες τις προβλεπόμενες επικοινωνίες επιβεβαίωσης των οδηγιών που του δόθηκαν.
Οι επιβάτες είχαν ενημερωθεί για την επικείμενη αποβίβαση, χωρίς ωστόσο να είναι ενήμερο το προσωπικό της αμαξοστοιχίας από τον σταθμάρχη για τη διέλευση σε εσφαλμένη κατεύθυνση. Στη συνέχεια, αφού δόθηκε δυστυχώς με καθυστέρηση από τον σταθμάρχη η οδηγία στον μηχανοδηγό για πραγματοποίηση οπισθοπορείας, το προσωπικό της Hellenic Train προχώρησε στην ενημέρωση των επιβατών.
Υπενθυμίζουμε ότι ο αρμόδιος Ρυθμιστής Κυκλοφορίας είναι ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας.
Η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της για την ασφαλή, αξιόπιστη και συνεπή εκτέλεση όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας δηλώνει κατηγορηματικά: Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές.
Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας. Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.
Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης.
Η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ
Η καταγγελία επιβάτη για συρμό του προαστιακού που φέρεται να μπήκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λάρισα, ξύπνησε οδυνηρές μνήμες από το έγκλημα των Τεμπών.
Η διάψευση του σχετικού δημοσιεύματος από τον ΟΣΕ, ο οποίος ταυτόχρονα όμως θεώρησε σκόπιμο να στείλει και μήνυμα στη Hellenic Train για «έλλειψη ενημέρωσης προς τους επιβάτες», αποδεικνύει πως εκείνος που θα έπρεπε να εποπτεύει, η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο, απλώς σιωπά και αδιαφορεί.
Αδιαφορεί για τη λειτουργία ενός πολύτιμου μέσου μεταφοράς, αδιαφορεί για τις ανησυχίες των επιβατών, αδιαφορεί για την ασφάλεια των πολιτών.
Οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος θα περίμενε πως μετά το δυστύχημα – έγκλημα στα Τέμπη, και η πιο κυνική κυβέρνηση θα έσκυβε πάνω από τις σιδηροδρομικές μεταφορές ώστε να μην αφήνει ούτε υποψία ανασφάλειας. Αλλά ούτε αυτό δεν είναι ικανοί να κάνουν οι «άριστοι» του κ. Μητσοτάκη...
Η αντίδραση του ΜέΡΑ25
Η Hellenic Train σταθερά στη γραμμή "πάμε κι όπου βγει"
Το νέο περιστατικό στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης - Λάρισας αναδεικνύει την πλήρη αδιαφορία για την ασφάλεια των πολιτών
Το νέο περιστατικό έξω από τη Θεσσαλονίκη, όπου τρένο του προαστιακού Θεσσαλονίκη–Λάρισα κινήθηκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή, αποτελεί σοβαρό καμπανάκι κινδύνου για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Ο υπάλληλος που φέρεται να είπε «κάτι έγινε με το κλειδί και πήραμε λάθος γραμμή» αποκαλύπτει, χωρίς να το θέλει, την πραγματική κατάσταση του συστήματος για μια κυβέρνηση στην χώρα που, σχεδόν τρία χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών και τους 57 νεκρούς, συνεχίζει να παίζει ρώσικη ρουλέτα με ανθρώπινες ζωές.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση παρουσιάζει ως «μεταρρύθμιση» τη δημιουργία του νέου φορέα «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη Α.Ε.», του λεγόμενου «νέου ΟΣΕ». Ο φορέας αυτός, που ενοποιεί τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και μέρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, υποτίθεται ότι θα λειτουργεί «με ρυθμούς ιδιωτικού τομέα» και «με ευελιξία» στις προσλήψεις και στις αναθέσεις. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για θεσμοθετημένη απορρύθμιση με λιγότερο δημόσιο έλεγχο, περισσότερη αδιαφάνεια και επιτάχυνση μιας πολιτικής που βάζει το κέρδος πάνω από την ασφάλεια.
Οι σκοτεινοί σταθμοί χωρίς προσωπικό, τα ελαττωματικά «κλειδιά» και η πλήρης απουσία ενημέρωσης και προστασίας των επιβατών δεν είναι «τεχνικά προβλήματα» — είναι πολιτικές επιλογές που απορρέουν από την ιδιωτικοποίηση και τη συστηματική εγκατάλειψη του δημόσιου σιδηροδρόμου.
Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει την κυβέρνηση και τις διοικήσεις Hellenic Train και νέου φορέα για την εγκληματική τους αδιαφορία και απαιτεί πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού, διαφάνεια και επιστροφή του σιδηροδρόμου σε δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο.
Η «λάθος γραμμή» του προαστιακού είναι και η λάθος πολιτική γραμμή αυτής της χώρας όπου το κέρδος είναι πάνω από τις ανθρώπινες ζωές.
Αν δεν αλλάξει η πορεία, η επόμενη τραγωδία δεν θα είναι τυχαία αλλά ένα προαναγγελθέν έγκλημα.
πηγή: efsyn.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Ομιλίες του Μητροπολίτη Ιωήλ στην Αριδαία
06 Νοεμβρίου 2025 -
Παρέμβαση Σταμενίτη για τον ΕΝΦΙΑ των Προμάχων
06 Νοεμβρίου 2025
ΣΧΟΛΙΑ