close search results icon

Ξεχάστε τα ATM: Πώς θα γίνονται αναλήψεις μετρητών από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ

Το νέο μοντέλο βασίζεται στην ήδη εκτεταμένη χρήση των POS και αναμένεται να εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά σε επιλεγμένα σημεία λιανικής.

Μια αλλαγή που φιλοδοξεί να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αποκτούν μετρητά βρίσκεται στα σκαριά για την ελληνική αγορά από το 2026.

Η Mastercard σχεδιάζει την εισαγωγή της υπηρεσίας «cashback», που θα επιτρέπει αναλήψεις μετρητών απευθείας από τα ταμεία εμπορικών καταστημάτων και σούπερ μάρκετ, χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε ΑΤΜ.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στην ήδη εκτεταμένη χρήση των POS και αναμένεται να εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά σε επιλεγμένα σημεία λιανικής. Στόχος, σύμφωνα με τον Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Παναγιώτη Πολύδωρο, είναι αφενός η διευκόλυνση των καθημερινών συναλλαγών των καταναλωτών και αφετέρου η ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα φυσικά καταστήματα.

Η διαδικασία είναι απλή: ο καταναλωτής πραγματοποιεί μια κανονική αγορά και δηλώνει στον ταμία ότι επιθυμεί να λάβει και μετρητά. Το POS χρεώνει ενιαία το ποσό της αγοράς και το ποσό της ανάληψης στη χρεωστική κάρτα του πελάτη, ενώ τα μετρητά δίνονται επιτόπου στο ταμείο. Έτσι, σε μια αγορά 60 ευρώ, ο πελάτης μπορεί να ζητήσει επιπλέον 40 ευρώ σε μετρητά, με τη συνολική χρέωση να ανέρχεται στα 100 ευρώ.

Η υπηρεσία θα λειτουργεί αποκλειστικά με χρεωστικές κάρτες και μόνο σε καταστήματα που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, όπως σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και άλλα σημεία λιανικής. Τα ποσά ανά συναλλαγή θα είναι περιορισμένα, συνήθως μεταξύ 50 και 100 ευρώ, με τα τελικά όρια να καθορίζονται σε συνεργασία με τις τράπεζες και τις επιχειρήσεις.

Το «cashback» δεν αποτελεί καινοτομία σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Εφαρμόζεται ήδη ευρέως σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Φινλανδία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ η Mastercard έχει υλοποιήσει αντίστοιχα σχήματα σε αγορές όπως η Πολωνία και η Κύπρος. Εκεί, το μέτρο έχει διευκολύνει την πρόσβαση σε μετρητά, ιδιαίτερα σε περιοχές με περιορισμένο αριθμό ΑΤΜ, και έχει ενισχύσει τη δραστηριότητα των φυσικών καταστημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ