close search results icon

Νατσιός: Ερώτηση για τις γεωπολιτικές έννοιες στα σχολικά βιβλία – «Η παιδεία πρέπει να θωρακίζει την εθνική συνείδηση»

Νατσιός: Ερώτηση για τις γεωπολιτικές έννοιες στα σχολικά βιβλία – «Η παιδεία πρέπει να θωρακίζει την εθνική συνείδηση»

Ο πρόεδρος του κόμματος ΝΙΚΗ, Δημήτρης Νατσιός, κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ζητώντας την ενσωμάτωση θεμελιωδών γεωπολιτικών εννοιών στη διδακτέα ύλη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο κ. Νατσιός επικαλείται το Σύνταγμα, σύμφωνα με το οποίο η παιδεία οφείλει να συμβάλλει στην ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης, επισημαίνοντας ότι αυτή δεν μπορεί να καλλιεργηθεί χωρίς την ουσιαστική εξοικείωση των μαθητών με τα σύγχρονα εθνικά ζητήματα.

Στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας του προέδρου της ΝΙΚΗΣ βρίσκεται η ανάγκη οι μαθητές να κατανοήσουν τις γεωγραφικές και γεωπολιτικές έννοιες που σχετίζονται με τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, όπως τα Χωρικά Ύδατα (ΧΥ), η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), ο Εθνικός Εναέριος Χώρος, η Έρευνα και Διάσωση και η Περιοχή Πληροφοριών Πτήσεων (FIR). Ζητείται οι έννοιες αυτές να εξηγούνται μέσα από σύγχρονους χάρτες, ιστορικές αναφορές (όπως η Σύμβαση του Montego Bay του 1982) και πρακτικά παραδείγματα που αφορούν στην οικονομική και αμυντική αξιοποίησή τους.

Ο κ. Νατσιός αναφέρεται ειδικά στην τουρκική στρατηγική της «Γαλάζιας Πατρίδας», την οποία – όπως σημειώνει – η Άγκυρα έχει ενσωματώσει στο εκπαιδευτικό της σύστημα, διδάσκοντας στα παιδιά της ότι μεγάλο μέρος του Αιγαίου ανήκει στην Τουρκία. Επισημαίνει ότι η Ελλάδα, αντίστοιχα, οφείλει να προετοιμάσει τις επόμενες γενιές πολιτών ώστε να κατανοούν τις γεωπολιτικές έννοιες και να αναπτύσσουν αίσθηση ευθύνης και επίγνωσης για τα ζητήματα εθνικής κυριαρχίας.

Παράλληλα προτείνει να ενταχθούν επιπλέον ενότητες που σχετίζονται με τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, τις υποχρεώσεις της Ελλάδας έναντι της ΕΕ, την ενεργειακή στρατηγική μέσω αγωγών και διασυνδέσεων, αλλά και το ρόλο των βραχονησίδων στη διεκδίκηση θαλάσσιων δικαιωμάτων. Ο κ. Νατσιός τονίζει ότι η κατανόηση αυτών των εννοιών από μαθητική ηλικία θα συμβάλει στην ενίσχυση της εθνικής συνείδησης και της γεωπολιτικής σκέψης των νέων.

«Πώς μπορούμε να απαιτήσουμε από τους αυριανούς πολίτες να είναι ενεργοί και ενημερωμένοι για τα κρίσιμα εθνικά μας θέματα, αν δεν τους έχουν δοθεί από νωρίς, στο σχολείο, οι απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις και τα ερεθίσματα, ώστε όλες οι «γεωπολιτικές» έννοιες της καθημερινότητας-επικαιρότητάς μας να είναι κατανοητές;», αναρωτιέται.

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ ζητά από την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει αν προτίθεται να προχωρήσει άμεσα στην ένταξη των παραπάνω εννοιών στη διδακτέα ύλη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κυρίως στο μάθημα της Γεωγραφίας, με τρόπο κατανοητό και προσαρμοσμένο στις ηλικιακές δυνατότητες των μαθητών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ