Νέο πρόγραμμα από το Γυμνάσιο Σκύδρας : «Είμαι ΑΜΕΑ και είμαι περήφανο γι’ αυτό. Υπογραφή Άτομο ΜΕ Αγάπη για όλους»
Στη φαρέτρα μας σε αυτήν τη μάχη είχαμε και τον τοπικό σύλλογο για ΑΜΕΑ «ΣυμβαδίΖΩ», τον οποίο καλέσαμε να λάβει μέρος στο πρόγραμμά μας.
Η σχετική ανακοίνωση:
Όλα ξεκίνησαν εξαιτίας της αρνητικής στάσης κάποιων μαθητών μεταξύ τους. «Είσαι ΑΜΕΑ» έλεγε ο ένας τον άλλο, συχνά μη γνωρίζοντας τη σημασία του κι άλλες φορές γνωρίζοντάς την -τι κρίμα!-. Κι επειδή οι νουθεσίες μας για εξάλειψη της συγκεκριμένης στάσης δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα, «ανασκουμπώθηκαν» οι εκπαιδευτικοί της Διεύθυνσης του Σχολείου μας. Ιδού ο πρωτότυπος σχεδιασμός και η καινοτόμα παρέμβαση που έγινε:
Το πρόγραμμα ονομάστηκε
«Είμαι ΑΜΕΑ και είμαι περήφανο γι’ αυτό. Υπογραφή Άτομο ΜΕ Αγάπη για όλους», προκειμένου σημειολογικά να ανατραπεί στο μυαλό της μαθητικής κοινότητας του Γυμνασίου Σκύδρας η όποια αρνητική θέση για τα ΑΜΕΑ και να δομηθεί μια νέα υγιής στάση.
Στη φαρέτρα μας σε αυτήν τη μάχη είχαμε και τον τοπικό σύλλογο για ΑΜΕΑ «ΣυμβαδίΖΩ», τον οποίο καλέσαμε να λάβει μέρος στο πρόγραμμά μας.
Καταρχάς επιλέχθηκαν τα τμήματα του σχολείου που θα δέχονταν τα πρώτα «πυρά» -75 μαθητές- . Ένα τμήμα από κάθε τάξη, σε σύνολο 15 τμημάτων.
Στις επιλεγμένες ομάδες παρουσίασε ο Σύλλογος «ΣυμβαδίΖΩ» τους στόχους του, εννοιολόγησε τη σημασία των αρκτικόλεκτων της λέξης ΑΜΕΑ, αναφέρθηκε στους διάφορους τύπους αναπηρίας και μετέφερε εμπειρίες ατόμων με αναπηρία, δίνοντας έμφαση σε διαδρομές που τους κατέστησαν πιο δυνατούς κι ευτυχισμένους. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση στη διάρκεια της οποίας μαθητές έλυσαν απορίες τους και διατύπωσαν σκεπτικά για το επίμαχο θέμα. Ήταν μόνο η αρχή!
Το επόμενο βήμα έγινε μέσα στις αίθουσες των εμπλεκόμενων μαθητικών τμημάτων. Κλήθηκαν οι μαθητές να καταγράψουν σε ειδικό φύλλο, κατά τη γνώμη τους τον τρόπο λειτουργίας ενός τμήματος στο οποίο παρακολουθούν μαθήματα και μαθητές με τύφλωση, κώφωση και κινητικά προβλήματα. Ακόλουθα κλήθηκαν οι μαθητές να λάβουν μέρος σε τρεις καταστάσεις μέσω δραματοποίησης. Η μία αφορούσε σε μάθημα στην τάξη, η επόμενη σε μετακίνηση στο κέντρο της πόλης μας και τέλος εξελίχθηκε σκηνή εικονικά σε καφετέρια. Κυκλικά οι μαθητές, μισοί μισοί, έλαβαν ρόλο ατόμου με αναπηρία (τύφλωση/ χρήση υφασμάτινης μάσκα, κώφωση/ χρήση ωτοασπίδων, με πρόβλημα κινητικό/χρήση καροτσιού). Μετά την βιωματική παρέμβαση κλήθηκαν οι μαθητές να καταγράψουν/συμπληρώσουν τις θέσεις τους στο αρχικό φύλλο εργασίας, καθώς και να καταγράψουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν λόγω της αναπηρίας τους και τα συναισθήματα που γεννήθηκαν μέσα τους από τη βίωση μιας τέτοιας κατάστασης. Τα κείμενα των παιδιών είναι συγκλονιστικά. Η ενσυναίσθηση που επιτεύχθηκε με τα άτομα με αναπηρία ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό!
Η τελευταία πράξη του πρωτότυπου προγράμματός μας διαδραματίζεται αυτές τις ημέρες στο σχολείο μας. Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μοιράζονται τις εμπειρίες με τους συμμαθητές τους των άλλων τμημάτων (διάχυση). Όσοι από αυτούς οικειοποιούνται τις απόψεις των ευαισθητοποιημένων παιδιών δέχονται να φέρουν στο μπλουζάκι τους αυτοκόλλητη κόκκινη καρδιά με τον τίτλο του προγράμματος. Απώτερος στόχος μας είναι η σχολική κοινότητά μας στο σύνολό της, να δηλώσει «Είμαι ΑΜΕΑ και είμαι περήφανο γι’ αυτό. Υπογραφή Άτομο ΜΕ Αγάπη για όλους».
Ευχαριστούμε τον Σύλλογο «ΣυμβαδίΖΩ», τους τοπικούς καταστηματάρχες, καθώς και τη Σχολική μας Επιτροπή –κα Μ. Γιακαμόζη- για τη στήριξη που μας παρείχαν.
Από τη Διεύθυνση του Γυμνασίου Σκύδρας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Γιαννιτσά: Πάμε μια βόλτα στο Πολύκεντρο; (video)
17 Απριλίου 2024 -
Ανάλυση Politico: Η Ουκρανία οδεύει προς την ήττα
17 Απριλίου 2024 -
Μισός αιώνας Νέα Δημοκρατία!
17 Απριλίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ