close search results icon

Νίκη: Νέος ΟΣΕ – Τα όμορφα λόγια, όμορφα καίγονται…!

"Η Κυβέρνηση στοιχηματίζει άλλη μία φορά στο… πουθενά!".

Σχετικά με τον "νέο ΟΣΕ", εξέδωσε ανακοίνωση η "Νίκη".

Δείτε αναλυτικά:

Με πανηγυρισμούς, «παχιά λόγια» και έωλες δεσμεύσεις, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη παρουσίασε διά του αρμοδίου Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών το νομοσχέδιο για το «Νέο Ελληνικό Σιδηρόδρομο», επιχειρώντας να ξεπλύνει το «στίγμα» από το εθνικό έγκλημα των Τεμπών που την βαρύνει ανεξίτηλα και που θα συνεχίσει να την στιγματίζει, όσο δεν αποδίδεται Δίκαιο απέναντι στα 57 αθώα θύματα για τον άδικο χαμό τους.

Επέλεξε μάλιστα να προβεί σε ανακοινώσεις, την ώρα που διαβιβάζεται στη Βουλή των Ελλήνων η δικογραφία για ποινικές ευθύνες των πρώην Υπουργών Μεταφορών από τη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ και ενώ η Δικαιοσύνη, δυόμισι χρόνια τώρα, αδυνατεί να προσεγγίσει την αλήθεια για τα όσα συνέβησαν στα Τέμπη το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Με μεθοδευμένη επικοινωνιακή τακτική, με τις γνωστές μεθόδους των διαρροών και με προβολή του ενός και μοναδικού μοντέλου για το ποιος θα είναι ο νέος Οργανισμός των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, η Κυβέρνηση στοιχηματίζει άλλη μία φορά στο… πουθενά!

Και τα ερωτήματα που προκύπτουν μετά την ανάγνωση των προτάσεων της Κυβέρνησης για τον νέο ΟΣΕ είναι πολλά, σύνθετα και δεν απαντώνται με γενικόλογες εξαγγελίες και τα ευχολόγια για ένα καλύτερο ελληνικό Σιδηρόδρομο. Ρωτάμε…

1.Ανταποκρίνεται το νομοσχέδιο στις συνολικές ανάγκες εκσυγχρονισμού και ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρόμου, ειδικά μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη κατά τρόπο απόλυτο ή στο γνωστό «περίπου»;

2.Η ενοποίηση των εταιρειών, η εξαγγελθείσα εισαγωγή σύγχρονων τεχνολογιών, και οι προσλήψεις «fast track” μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της λειτουργίας και της ασφάλειας του δικτύου; Αν ναι γιατί δεν είχαν προβλεφθεί με την Hellenic Train μέχρι τώρα;

3.Πόσα δημόσια κονδύλια έχουν διατεθεί έως τώρα για έργα σηματοδότησης, ETCS, τηλεδιοίκησης και αυτόματων συστημάτων ασφαλείας; Τι ποσοστό αυτών υλοποιήθηκε; Σύμφωνα με ανακοινώσεις του ίδιου του Υπουργείου, πάνω από 185 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί μέσω ΕΣΠΑ για κρίσιμα έργα ασφάλειας, με σημαντικές καθυστερήσεις στην απορρόφηση και υλοποίηση.

4.Γιατί δεν ακούσαμε να εξαγγέλλεται η καθολική επέκταση του δικτύου με την εγκατάσταση διπλής γραμμής όπου κινείται συρμός, ώστε τα τρένα να μην μπορούν να συγκρουσθούν, ακόμα και εάν επαναληφθεί «ανθρώπινο λάθος»;

5.Πώς θα εξασφαλισθεί η διαφάνεια και η αποφυγή γραφειοκρατίας;

6.Η νέα εταιρεία υπό την ονομασία «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», που θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, «κατά το πρότυπο της ΔΕΗ», στην οποία θα συγχωνευτούν ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑ ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ, αποτελεί εγγύηση εύρυθμης λειτουργίας, εξ ορισμού;

7.Με ποιο χρηματοδοτικό πλάνο θα υποστηριχθεί αυτή η συγχώνευση; Έχουν εκτιμηθεί οι αναμενόμενες οικονομίες κλίμακας ή τα κόστη μετάβασης; Ποιο είναι το εκτιμώμενο ύψος των παγίων και της περιουσίας που θα ενσωματωθούν στον νέο οργανισμό;

8.Γιατί δεν ανακοινώθηκε με βάση ποια διεθνώς παραδεκτά «Πρότυπα Λειτουργίας και Ασφάλειας» σιδηροδρομικού Δικτύου καταρτίσθηκε το εν λόγω νομοσχέδιο;

Επειδή στην Ελλάδα η προχειρότητα αφθονεί, μένει να δούμε αν το νέο νομοθέτημα θα φέρει πραγματικά αποτελέσματα, ή θα καταστεί κενό περιεχομένου, όπως όλες σχεδόν οι προηγούμενες παρεμβάσεις, καθώς οι πρωτοβουλίες που προτάσσει η κυβέρνηση είναι «τομές» σε προβλήματα που έπρεπε να έχουν λυθεί εδώ και χρόνια.

Επιπλέον, το κόστος απραξίας δεν είναι θεωρητικό. Οι επιβατικές απώλειες, οι ευρωπαϊκές κυρώσεις, και το έλλειμμα εμπιστοσύνης στο σιδηροδρομικό σύστημα έχουν προκαλέσει οικονομική ζημιά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Η ΝΙΚΗ θα παρακολουθεί βήμα προς βήμα την πορεία του νέου νομοσχεδίου προς την Ολομέλεια της Βουλής. Και θα παρεμβαίνει με προτάσεις εποικοδομητικές, και παραγωγικό διάλογο, ώστε επιτέλους η χώρα να αποκτήσει σύγχρονο, ασφαλές και ταχύ Σιδηροδρομικό Δίκτυο.

Τα «όμορφα λόγια» δεν εξασφαλίζουν τίποτε απολύτως για το μέλλον των Ελληνικών σιδηροδρόμων, όσο δεν αντιμετωπίζονται οριστικά και αποτελεσματικά παλαιές συστημικές παθογένειες και αγκυλώσεις της Διοίκησης. Το «Σύστημα Ακριβούς Γεωεντοπισμού Αμαξοστοιχιών», που ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός και το αντίστοιχο «Σύστημα Παρακολούθησης Πορείας», σε πραγματικό χρόνο (real time), δεν εξασφαλίζουν απολύτως τίποτε, εάν ο χειρισμός τους γίνεται από υπαλλήλους που διορίστηκαν με ρουσφέτια και μετατάξεις.

Η πράξη δικαιώνει τους σχεδιασμούς. Άλλως, «τα όμορφα λόγια, όμορφα καίγονται» μέσα στις πυρόσφαιρες του ψεύδους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ