close search results icon

Όσο ακριβαίνει η ενέργεια τα ηλεκτρικά θα πέφτουν

Όσο ακριβαίνει η ενέργεια τα ηλεκτρικά θα πέφτουν

Η έκρηξη στις τιμές ενέργειας σε όλες τις χώρες της Ευρώπης φαίνεται ότι βάζει φρένο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μπορεί να ζούμε μέσα στον γενικότερο ενθουσιασμό και τη φόρα της εμπορικής καταξίωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως δε λείπουν κάποια εμπόδια που “θολώνουν” λίγο την εικόνα.

Για παράδειγμα, η VW βλέπει ότι οι πολύ υψηλές τιμές ενέργειας που επικρατούν αυτή την στιγμή στην Ευρώπη θα επηρεάσουν την ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στους επόμενους μήνες.

Αν και οι πωλήσεις μέχρι στιγμής είναι διαρκώς ανοδικές, ο δύσκολος χειμώνας που έρχεται θα βάλει ένα φρένο στην εκρηκτική τους εμπορική πορεία.

Αυτό δεν αφορά τόσο πολύ την αγορά των ΗΠΑ όπου τα ηλεκτρικά έχουν λίγο μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης λόγω και των επιδοτήσεων που δίνει η κυβέρνηση Μπάιντεν.

Οι χαμηλές τιμές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει ακόμα ένα μεγάλο ζητούμενο, καθώς εκτός όλων των άλλων έχουν εκτοξευθεί και οι τιμές των πρώτων υλών για την κατασκευή των μπαταριών.

Η VW εξετάζει διαφορετικές πηγές και μεθόδους για την κατασκευή των μπαταριών, σε χαμηλότερο κόστος, καθώς αναμένεται περαιτέρω αύξηση των τιμών σε νικέλιο και κοβάλτιο.

Οι εναλλακτικές αυτές μορφές μπαταριών θα έρθουν στην αγορά μετά το 2026, οπότε μέχρι τότε η αγορά θα πρέπει να κινηθεί με τα σημερινά δεδομένα.

Η νέα αυτή τεχνολογία θα σημάνει την κατασκευή μικρότερων σε μέγεθος μπαταριών, οι οποίες θα διευκολύνουν την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία αποζητά η αγορά σήμερα.

Με δεδομένο ότι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης δεν κάνει πάνω από 40 χιλιόμετρα την ημέρα κατά μέσο όρο, είναι παράλογο να φορτώνεται μία μεγάλη μπαταρία με αυτονομία 500 χιλιομέτρων, υποστηρίζουν στελέχη της VW.

Μικρότερες και πιο αποτελεσματικές μπαταρίες είναι το μυστικό. Όσο για τις υψηλές τιμές της ενέργειας είναι αυτή την στιγμή ένας παράγοντας που φρενάρει τους πελάτες να στραφούν προς τα ηλεκτρικά, καθώς η φόρτιση και το κόστος της είναι πολλές φορές αντίστοιχο ή και μεγαλύτερο από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου.

newsauto.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ