close search results icon

Πώς θα αλλάξουν τις μετακινήσεις τα πολυθέσια ταξί στη Θεσσαλονίκη

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου. 

Σάρκα και οστά παίρνει το χρόνιο αίτημα των οδηγών ταξί, μετά από εισηγήσεις των σωματείων, για οχήματα έξι έως εννέα θέσεων με βάση το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, φέρνοντας μεγάλες αλλαγές στις μετακινήσεις των επιβατών.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΙΝΑ ΤΟΥΚΟΥΣΜΠΑΛΙΔΟΥ

Το νέο νομοσχέδιο που βρίσκεται στη Βουλή επιτρέπει την αντικατάσταση των αυτοκινήτων σε ορισμένες περιοχές και υπό προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα επιτρέπεται η αντικατάσταση κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. ταξί αυτοκινήτων, τα οποία έχουν ως έδρα διοικητική μονάδα που ανήκει στις Περιφέρειες Αττικής, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης και στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με επιβατηγά αυτοκίνητα από έξι έως εννέα θέσεων, τα οποία φέρουν ταξίμετρο.

Τα σωματεία ταξί βλέπουν θετικά αυτή την εξέλιξη, με τη βλέψη οι οδηγοί να μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες τους στα αστικά κέντρα της χώρας και στις τουριστικές περιοχές. «Θα μπορεί πλέον ο συνάδελφος ταξιτζής της Θεσσαλονίκης να μετατρέψει το ταξί του που είναι πέντε θέσεων είτε σε επτά είτε σε εννιά θέσεων. Να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό με περισσότερες θέσεις. Δηλαδή μια πενταμελής, εξαμελής οικογένεια να μη παίρνει δυο ταξί, να παίρνει ένα επταθέσιο ή εννιαθέσιο. Αυτό θα βοηθήσει και στον τουρισμό αλλά και μέσα στην πόλη. Πιστεύουμε ότι θα είναι καλύτερο και οικονομικότερο για το επιβατικό κοινό. Υπάρχει παντού στην Ευρώπη αυτή η υπηρεσία. Ήρθε η ώρα να λειτουργήσει και στην Ελλάδα», αναφέρει στο ThessToday.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης.

«Πολλά χρόνια το ζητούμε – Πολλά χρόνια πάει πίσω»

Προσθέτει δε πως πολλοί οδηγοί ταξί περιμένουν την ψήφιση του νομοσχεδίου ωστέ να αγοράσουν πολυθέσια οχήματα για μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στις κούρσες τους. «Πολλά χρόνια το ζητούμε. Πολλά χρόνια πάει πίσω. Τώρα βλέπουμε να τελειώνει. Απ’ ό,τι φαίνεται δεν θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα αλλά τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις και στις τουριστικές περιοχές», σχολιάζει ο κ. Λεοντιάδης.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, ωστόσο ακόμη δεν έχει περάσει σε διαδικασία ψήφισης λόγω της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών. Όσον αφορά το αντίτιμο σε αυτά τα ταξί, ο κ. Λεοντιάδης υπογραμμίζει πως αναμένεται να υπάρχουν προσαυξήσεις ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών.

Αίτημα για κάμερες μέσα στα ταξί – «Είναι θέμα ασφάλειας»

Ερωτηθείς για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο ίδιος στάθηκε στο αίτημα των οδηγών ταξί για κάμερες στα οχήματά τους, το οποίο δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα λόγω της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Όπως υπογραμμίζει ωστόσο «είναι θέμα ασφάλειας». Πιο συγκεκριμένα: «Εδώ και χρόνια ζητούμε να έχουμε δικαίωμα να βάλουμε κάμερες μέσα στα ταξί και υπάρχει κώλυμα λόγω της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Δε γίνεται να έχουμε παντού κάμερες σε όλα τα μαγαζιά και τις τράπεζες και στα ταξί να μη δίνεται αυτό το δικαίωμα. Έχει γίνει ακόμη πιο έντονο το ζήτημα με τις ληστείες που έχουν γίνει στη Θεσσαλονίκη. Έχουν σημειωθεί και ξυλοδαρμοί ενώ παλιότερα είχαμε και δολοφονία στη Θεσσαλονίκη».

Με βάση τις προειδοποιήσεις των σωματείων μηχανοδηγών για τις ελλιπείς υποδομές και τα σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο κ. Λεοντιάδης τόνισε στο ThessToday.gr ότι η φωνή των συνδικαλιστών θα πρέπει να ακούγεται και να λαμβάνεται υπόψη από τις αρχές του τόπου. «Οι μεταφορές έχουν γενικότερα προβλήματα. Είμαστε εδώ για να τα επισημαίνουμε», όπως σημειώνει. «Όταν οι συνδικαλιστές ζητούν και φωνάζουν πρέπει και αυτοί που κυβερνούν, που διοικούν να μας ακούν. Χρόνια τώρα οι συνδικαλιστές στα τρένα μιλούν για γραμμές και υποδομές. Χρόνια ολόκληρα βλέπουμε ότι κάποια πράγματα δεν γίνονται. Κάθε ένας γνωρίζει για το επάγγελμά του. Ο συνδικαλισμός πρέπει να έχει φωνή».

πηγή: thesstoday.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ