Πώς μία φαρμακαποθήκη μπορεί να λειτουργήσει ως e-shop λιανικής, παρέχοντας 3PL υπηρεσίες

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, έχει αλλάξει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές, προμηθεύονται προϊόντα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πλέον ενσωματωθεί στην καθημερινότητά μας και, ειδικά μετά την πανδημία, πολλοί έχουν εξοικειωθεί με τις online αγορές και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Ο τομέας των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, όπως καλλυντικά και διάφορα σκευάσματα δεν έχει μείνει εκτός αυτής της εξέλιξης.
Αναζητώντας “φαρμακαποθήκη Αθήνα”, θα διαπιστώσετε ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν εξελιχθεί σε μεγάλα e-shop, προσφέροντας προϊόντα ομορφιάς, περιποίησης, παραϊατρικά είδη και ιατρικό εξοπλισμό. Δεν είναι μόνο τα φαρμακεία που λειτουργούν e-shop για την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Σε αυτή την κατηγορία, έχουν αρχίσει να εντάσσονται και οι φαρμακαποθήκες, τόσο στην πρωτεύουσα όσο και σε άλλες περιοχές.
Ωστόσο, η φαρμακαποθήκη έχει το δικαίωμα μόνο για χονδρική διανομή φαρμάκων προς φαρμακεία και όχι για λιανική πώληση προς ιδιώτες. Υπάρχει όμως η δυνατότητα να δημιουργηθεί ξεχωριστή εμπορική δραστηριότητα με διαφορετικό ΑΦΜ και επωνυμία. Μέσω αυτής, η ίδια επιχείρηση μπορεί να λειτουργεί νόμιμα ως e-shop παραφαρμακευτικών προϊόντων.
Παράλληλα, μπορεί να παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης, προετοιμασίας και αποστολής προϊόντων για λογαριασμό άλλων επιχειρήσεων ή ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αυτή η πρακτική ονομάζεται 3PL (Third Party Logistics) και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα, ήδη αρκετές εταιρείες εφαρμόζουν αυτό το μοντέλο.
Για να λειτουργήσει νόμιμα μία φαρμακαποθήκη ως e-shop, θα πρέπει να διαθέτει μόνο προϊόντα όπως συμπληρώματα διατροφής, καλλυντικά, συσκευές μικρής ιατρικής τεχνολογίας, ιατρικά αναλώσιμα, είδη ευεξίας και βρεφικής φροντίδας. Επιπλέον, η δραστηριότητα αυτή πρέπει να είναι καταχωρημένη ως ξεχωριστή στο ΓΕΜΗ.
Σημαντικό είναι να τηρούνται όλες οι απαιτήσεις που προβλέπονται για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα: όροι χρήσης, πολιτική απορρήτου, τιμολόγηση κ.λπ. Μια τέτοια πρωτοβουλία μπορεί να ενισχύσει τα έσοδα της φαρμακαποθήκης, ειδικά αν διαθέτει ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής, μεγάλο στοκ προϊόντων και εμπειρία στη διαχείριση παραγγελιών.
Αυτό μπορεί να την κάνει πιο ανταγωνιστική έναντι των φαρμακείων, καθώς λόγω της αγοραστικής της δύναμης, μπορεί να εξασφαλίζει καλύτερες τιμές σε προϊόντα. Παράλληλα, μια φαρμακαποθήκη μπορεί να εξυπηρετεί και φαρμακεία που διατηρούν e-shop αλλά δεν έχουν επάρκεια σε αποθέματα, αυξάνοντας έτσι τον κύκλο εργασιών της.
Μέσω αυτής της λειτουργίας, αξιοποιούνται στο έπακρο οι υποδομές της επιχείρησης και ενισχύεται η σχέση με το υπάρχον πελατολόγιο. Επιπλέον, παρέχει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Η οργάνωση και η τεχνολογική υποστήριξη είναι καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Χρειάζεται ένα καλά σχεδιασμένο e-shop, το οποίο να υποστηρίζει τη ροή των παραγγελιών και να είναι διασυνδεδεμένο με τα εσωτερικά συστήματα της επιχείρησης όπως CRM και ERP που διαχειρίζονται τους πελάτες, τις αποθήκες και τα λογιστικά.
Σήμερα, υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρείες που προμηθεύουν τόσο τα φαρμακεία όσο και τις φαρμακαποθήκες με ολοκληρωμένα λογισμικά για τη διαχείριση προϊόντων σε χονδρικό και λιανικό επίπεδο. Αυτά τα συστήματα λειτουργούν μέσω cloud και είναι προσβάσιμα από οποιαδήποτε συσκευή, ακόμα και από το κινητό σας.
Προσφέρουν στατιστικά στοιχεία και αναλύσεις πωλήσεων, διαχωρίζοντας με ακρίβεια τα δεδομένα κάθε επιχείρησης. Έτσι εξασφαλίζεται πλήρης έλεγχος, τόσο από τη μεριά της φαρμακαποθήκης, όσο και από το κατάστημα λιανικής πώλησης, χωρίς σύγχυση ή ασυμφωνίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Πώς να επενδύσετε στην προστασία των αντικειμένων αξίας
24 Ιουνίου 2025 -
Συνελήφθη ένα άτομο για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης
24 Ιουνίου 2025
ΣΧΟΛΙΑ