Πώς το design καθορίζει τα πιο δημοφιλή tech προϊόντα

Όταν σκέφτεσαι ένα προϊόν τεχνολογίας που αγαπάς, μάλλον ούτε τα specs ούτε η ταχύτητα του επεξεργαστή είναι τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό.
Τι σκέφτεσαι, λοιπόν; Τι είναι αυτό που κάνει ένα tech προϊόν δημοφιλές; Μήπως δεν είναι τόσο πολύ το “τι κάνει” αλλά το “πώς σε κάνει να νιώθεις”; Και, σε αυτό το πλαίσιο, τι ρόλο παίζει το design; Μάλλον μεγαλύτερο απ’ ό,τι φανταζόμαστε.
Αισθητική που τραβάει το βλέμμα
Η πρώτη εντύπωση μετράει κι αν κάποιος το έχει καταλάβει πολύ καλό αυτό, είναι η Apple, που το κάνει πλέον σχεδόν αριστοτεχνικά. Μιλάμε για το minimal, καθαρό στυλ που έχουν τα MacBooks και οι σειρές i Phone από την Apple, που κάνει τον χρήστη να νιώθει ότι κρατάει κάτι ξεχωριστό. Η σχεδίαση δεν είναι τυχαία - κάθε καμπύλη, κάθε χρώμα, κάθε υλικό επιλέγεται για να προκαλεί θαυμασμό, όσο “απλοϊκό” κι αν φαίνεται σε εμάς με μια πρώτη ματιά.
Εμπειρία χρήστη πάνω απ’ όλα
Ένα όμορφο προϊόν που μπερδεύει τον χρήστη είναι καταδικασμένο να αποτύχει. Η Google, για παράδειγμα, επενδύει τεράστια ποσά στο UX των εφαρμογών της, με τη λέξη “intuitive”, δηλαδή διαισθητική χρήση, που γίνεται χωρίς να την πολυσκεφτούμε, να αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε προϊόντος της. Στο Gmail, ας πούμε, που είναι απλό και καθαρό, δεν χρειάζεται να ξέρεις όλες τις λειτουργίες αμέσως. Τις βρίσκεις όμως εύκολα και κάνεις τη δουλειά σου χωρίς να κολλήσεις ποτέ και πουθενά.
Συναισθηματική σύνδεση και… fun moments
Ένας ακόμα παράγοντας που συχνά αγνοούμε είναι ότι τα προϊόντα που αγαπάμε δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς. Το “tap to refresh” ή τα μικρά animation του iOS δεν είναι τυχαία. Αντιθέτως, προσθέτουν μια δόση χαράς στην καθημερινή χρήση και κάνουν τον χρήστη να νιώθει ότι το προϊόν καταλαβαίνει τις ανάγκες του.
Branding μέσω design
Η αναγνωρισιμότητα ενός προϊόντος ξεκινά από το design - θα λέγαμε ότι και εδώ η Apple πρωτοστατεί, το βλέπουμε όμως και σε άλλα tech προϊόντα, όπως το ξεχωριστό σχήμα των PlayStation controllers που δημιουργούν instant αναγνωρισιμότητα. Το design γίνεται μέρος της ταυτότητας του brand και, συχνά, ο λόγος που οι άνθρωποι το προτιμούν από τον ανταγωνισμό.
Αίσθηση ποιότητας και λεπτομέρειες
Μια λεπτομέρεια φαινομενικά απλή, όπως το ματ φινίρισμα ή το υλικό κατασκευής μπορούν να αλλάξουν την ιδέα που έχουμε για ένα προϊόν, μετατρέποντας ακόμα και το πιο απλό, καθημερινό gadget σε… premium εμπειρία, που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε αδρά. Σκέψου, για παράδειγμα, τα άψογα τοποθετημένα πλήκτρα των mechanical keyboards και τον ήχο τους. Όλα τα πληκτρολόγια χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο, αυτά όμως προσφέρουν το… κάτι παραπάνω.
Καινοτομία στο design
Ε και εδώ έρχεται το καλό κομμάτι, αυτό που θα κάνει τη διαφορά, ειδικά όταν μιλάμε για ένα νέο προϊόν και το κατά πόσο θα καταφέρει να κάνει penetrate στην αγορά. Και πάλι θα φέρουμε ως παράδειγμα την Apple, μιας και φαίνεται να έχει κάνει κάτι πολύ καλά για να έχει τόσο φανατικούς θαυμαστές. Αν μη τι άλλο, δεν μπορείς να αρνηθείς το δαιμόνιο του Steve Jobs, καθώς το πρώτο iPhone άλλαξε τα πάντα και… οριακά έσβησε single-handedly τη Nokia από τον χάρτη, παρόλο που η εταιρεία ήταν εδραιωμένη και είχε δημιουργήσει δεκάδες απίστευτα μοντέλα που κυριάρχησαν στα early 2000s.
Στην ίδια μοίρα και τα wearables, που συνδυάζουν design και λειτουργικότητα με τρόπους που οι χρήστες δεν ήξεραν καν ότι χρειάζονται.
Συμπέρασμα; Το design δεν είναι απλώς εμφάνιση. Είναι ψυχολογία, εμπειρία χρήστη, ταυτότητα και καινοτομία. Ένα προϊόν που συνδυάζει όλα αυτά με αρμονία καταφέρνει να αγαπηθεί, να συζητηθεί και να γίνει σημείο αναφοράς στην καθημερινότητά μας. Και, κακά τα ψέματα, ποιος δεν θέλει να κρατάει κάτι που φαίνεται, αισθάνεται και λειτουργεί τέλεια;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Πωλείται / ενοικιάζεται επιχείρηση αρτοποιίας-ζαχαροπλαστικής
18 Σεπτεμβρίου 2025 -
Ελεύθερος ο 73χρονος που κατηγορήθηκε για θανάτωση γάτας στα Άθυρα
18 Σεπτεμβρίου 2025 -
Συνελήφθη άτομο στην Πέλλα για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης
18 Σεπτεμβρίου 2025 -
Σταμενίτης: Συνάντηση για τους δασικούς συναιτερισμούς
18 Σεπτεμβρίου 2025
ΣΧΟΛΙΑ