close search results icon

Σοβαρά και διαχρονικά προβλήματα στη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της ομογένειας

Σοβαρά και διαχρονικά προβλήματα στη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της ομογένειας

Σοβαρά και διαχρονικά προβλήματα στη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της ομογένειας, και ειδικότερα στη Γερμανία, φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών της ΝΙΚΗΣ, Ανδρέας Βορύλλας, με Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Σύμφωνα με καταγγελίες γονέων και εκπαιδευτικών, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τεράστιες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πόλη της Νυρεμβέργης. Εκεί, στο 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο καταγράφονται συνολικά έξι κενές θέσεις δασκάλων διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ στο Γυμνάσιο της περιοχής παραμένουν ακάλυπτες περίπου σαράντα δύο ώρες διδασκαλίας, χωρίς καμία επίσημη πρόβλεψη για την κάλυψή τους.

Όπως επισημαίνει ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, οι ελλείψεις αυτές, σε συνδυασμό με τις μεγάλες καθυστερήσεις στην κάλυψη οργανικών θέσεων και την αβεβαιότητα γύρω από το καθεστώς λειτουργίας των σχολικών μονάδων, υπονομεύουν σοβαρά τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Παράλληλα, τίθεται σε άμεσο κίνδυνο το θεμελιώδες δικαίωμα των μαθητών της ελληνικής ομογένειας στη δημόσια και ισότιμη εκπαίδευση, καθώς και η διατήρηση της ελληνικής γλώσσας και ταυτότητας στο εξωτερικό.

Δεδομένου ότι τα προβλήματα αυτά δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά αλλά επαναλαμβάνονται επί σειρά ετών, ο Ανδρέας Βορύλλας θέτει ζήτημα συνολικού σχεδιασμού και πολιτικής βούλησης του Υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά την ελληνόγλωσση εκπαίδευση εκτός συνόρων.

Στο πλαίσιο αυτό, ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ ρωτά την αρμόδια Υπουργό:

  • ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των κενών εκπαιδευτικών θέσεων στα σχολεία της ομογένειας, ανά ειδικότητα και βαθμίδα,
  • ποια συγκεκριμένα μέτρα έχουν ληφθεί ή προγραμματίζονται για την έγκαιρη και πλήρη στελέχωση των σχολικών μονάδων,
  • ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να αναλάβει το Υπουργείο ειδικά για τα σχολεία της Νυρεμβέργης,
  • αν υπάρχει πρόθεση ενίσχυσης των κινήτρων για την απόσπαση ή πρόσληψη εκπαιδευτικών στο εξωτερικό,
  • και ποιος είναι ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός της κυβέρνησης για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό και τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της.

Η ΝΙΚΗ υπογραμμίζει ότι η στήριξη των σχολείων της ομογένειας δεν αποτελεί απλώς εκπαιδευτική υποχρέωση, αλλά εθνικό χρέος, καθώς συνδέεται άμεσα με τη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων του εξωτερικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ