close search results icon

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση της ΕΟ2 – Κομβικό έργο για την Πέλλα και τη Μακεδονία

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση της ΕΟ2 – Κομβικό έργο για την Πέλλα και τη Μακεδονία


Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στο μεγάλο έργο αναβάθμισης της Εθνικής Οδού 2 (ΕΟ2), στο κρίσιμο τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, το οποίο περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την ολοκλήρωση του Σταδίου Β.Ι – Διαλόγου και την πρόκριση τριών ισχυρών σχημάτων που συνεχίζουν στην τελική φάση του διαγωνισμού: η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – MYTILINEOS.

Πρόκειται για έργο πνοής, συνολικού προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), που υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), και συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα οδικά projects της Βόρειας Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες καλούνται πλέον να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους, με βάση τα δεδομένα και τις προδιαγραφές που συζητήθηκαν στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά στη διαγωνιστική διαδικασία είχαν προσκληθεί και οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – MYTILINEOS, ΑΒΑΞ και INTRAKAT, από τον Νοέμβριο του 2023, με την προθεσμία υποβολής να παρατείνεται έως τον Φεβρουάριο του 2024, έπειτα από αιτήματα δύο συμμετεχόντων. Στόχος της παράτασης ήταν η διατήρηση υψηλού επιπέδου ανταγωνισμού και η εξασφάλιση πληρότητας στους φακέλους συμμετοχής.

Το έργο

Η νέα οδική υποδομή αναμένεται να αναβαθμίσει ουσιαστικά τη συνδεσιμότητα και την οδική ασφάλεια στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, ενισχύοντας παράλληλα την αναπτυξιακή δυναμική τόσο της Δυτικής όσο και της Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο εντάσσεται σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό για τη βελτίωση της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, περιλαμβάνοντας νέα χάραξη αλλά και αναβάθμιση υφιστάμενων τμημάτων.

Ο σχεδιασμός καλύπτει:

  • Το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα
  • Την Παράκαμψη Γιαννιτσών
  • Την Παράκαμψη Χαλκηδόνας
  • Τη λειτουργία και συντήρηση του άξονα από τη γέφυρα του Αξιού έως την Έδεσσα

Το συνολικό μήκος του έργου φτάνει τα 52 χιλιόμετρα.

Οι ενέργειες του Δ. Τζαμτζή

Αξίζει να επισημανθεί πως λίγες ημέρες πριν την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου, ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής είχε προαναγγείλει την πρόοδο της διαδικασίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για την τοπική ανάπτυξη και την καθημερινότητα των πολιτών. Ο κ. Τζαμτζής είχε προβεί το προηγούμενο διάστημα σε στοχευμένες ενέργειες πίεσης προς την κεντρική διοίκηση, με συστηματικές παρεμβάσεις και συνεργασίες, ώστε να διασφαλιστεί η προώθηση του έργου και η διατήρησή του στις κυβερνητικές προτεραιότητες.

Η ενεργή εμπλοκή του συνέβαλε καθοριστικά στην ώθηση των διαδικασιών και αποτελεί ακόμη ένα παράδειγμα του θεσμικού ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε ζητήματα εθνικής και περιφερειακής σημασίας.

Η τελική φάση του διαγωνισμού αποτελεί πλέον το τελευταίο βήμα πριν την υπογραφή της σύμβασης και την έναρξη υλοποίησης ενός έργου που αναμένεται να αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη Μακεδονία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ