close search results icon

Τι περιλαμβάνει η αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου, πώς γίνεται η βαθμολόγηση – Στη διάθεση των πολιτών η πλατφόρμα

Τι περιλαμβάνει η αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου, πώς γίνεται η βαθμολόγηση – Στη διάθεση των πολιτών η πλατφόρμα

Υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, οι αστικές συγκοινωνίες, η συνταγογράφηση και υπηρεσίες των δήμων αξιολογούν από σήμερα οι πολίτες, καθώς έχει ήδη ανοίξει η πλατφόρμα, axiologisi.ypes.gov.gr.

Η παρουσίαση της πλατφόρμας θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Θα την παρουσιάσουν οι υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Η αξιολόγηση γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου που θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι ενδιαφέρονται.

Στο νέο σύστημα αξιολόγησης του Δημοσίου περιλαμβάνονται υπηρεσίες, όπως:

Ο e-ΕΦΚΑ, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η καθαριότητα, ο φωτισμός στους δρόμους, οι χώροι στάθμευσης και οι παιδικοί σταθμοί των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, τα ΚΑΠΗ, οι Πολεοδομίες, η ανακύκλωση, οι χώροι πρασίνου, η κάλυψη των αναγκών ατόμων με αναπηρία, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα δημοτικά ιατρεία.

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, στη λίστα θα βρεθούν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και οι υπηρεσίες που πλέον παρέχονται μέσω του gov.gr. Άμεσος στόχος του νέου συστήματος είναι ο εντοπισμός δυσλειτουργιών.

Μακροπρόθεσμα, οι απαντήσεις των πολιτών θα επιτρέψουν την οικοδόμηση μίας μεγάλης τράπεζας δεδομένων που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση συστημικών αδυναμιών του Δημοσίου, αλλά και την αναγνώριση επιτυχημένων πρακτικών που μπορούν να δοκιμαστούν ευρύτερα.

Για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται συνήθως πρόσωπο με πρόσωπο, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι, μετά την απομάκρυνση από το γκισέ, ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει τόσο την υπηρεσία όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του.

Χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις

Τι είναι η εφαρμογή «Μέτρηση ικανοποίησης των πολιτών από την παροχή δημόσιων υπηρεσιών»;

Πρόκειται για μια ηλεκτρονική εφαρμογή στον ιστότοπο axiologisi.ypes.gov.gr, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες που χρησιμοποίησαν, συμβάλλοντας στη βελτίωση της Δημόσιας Διοίκησης.

Ποιος μπορεί να συμμετάσχει στην αξιολόγηση;

Όλοι οι ενήλικοι πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) και έχουν διεύθυνση κατοικίας στην Ελλάδα. Εφόσον δεν είστε εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.), μπορείτε να το κάνετε μέσω του παρακάτω συνδέσμου https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/stoikheia-polite-kaitautopoietika-eggrapha/ethniko-metroo-epikoinonias-emep.

Τι περιλαμβάνει η αξιολόγηση;

Ένα ερωτηματολόγιο που καλύπτει την εμπειρία του πολίτη από τη φυσική ή ψηφιακή εξυπηρέτηση από συγκεκριμένους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης. Οι πολίτες καλούνται να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο αξιολογώντας υπηρεσίες που έχουν χρησιμοποιήσει. Οι βασικές κατηγορίες είναι:

Υπηρεσίες Κεντρικής Κυβέρνησης με φυσική παρουσία (π.χ. ΑΑΔΕ/Εφορία, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, Άδειες Διαμονής Αλλοδαπών, Αστική Συγκοινωνία).

Ψηφιακές Υπηρεσίες Κεντρικής Κυβέρνησης (π.χ. ΑΑΔΕ, MyHealth, Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, Ψηφιακές Υπηρεσίες Κτηματολογίου).

Υπηρεσίες Gov.gr (π.χ. Υπεύθυνες Δηλώσεις, Αντίγραφα Ποινικού Μητρώου, Kids Wallet, Ραντεβού για Ταυτότητα, Ψηφιακά Εισιτήρια Αγώνων, Ίδρυση Επιχείρησης, Ηλεκτρονικό Παράβολο).

Υπηρεσίες ΟΤΑ (Δήμων και Περιφερειών) (π.χ. Οδικό Δίκτυο, Καθαριότητα, Ηλεκτροφωτισμός, ΚΑΠΗ, Βοήθεια στο Σπίτι, Υποδομές Σχολείων, Παιδικοί Σταθμοί, Παιδικές Χαρές, Χώροι Πρασίνου, Ανακύκλωση, Πολεοδομία, ΚΕΠ, Δημοτική Αστυνομία, Αδέσποτα Ζώα).

Πρόσθετες ερωτήσεις σχετικά με την πρόσφατη εμπειρία του πολίτη με δημόσιες υπηρεσίες και προτάσεις για περαιτέρω ψηφιοποίηση.

Πώς γίνεται η βαθμολόγηση των υπηρεσιών στο ερωτηματολόγιο;

Η αξιολόγηση των υπηρεσιών γίνεται με βάση αριθμητική κλίμακα από 1 έως 10, όπου:

1 σημαίνει «καθόλου ικανοποιημένος/η»

10 σημαίνει «απόλυτα ικανοποιημένος/η»

Για κάθε υπηρεσία που αξιολογείται, ο χρήστης έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέξει:

«Δεν έχω άποψη», αν δεν έχει χρησιμοποιήσει την υπηρεσία ή δεν μπορεί να τη σχολιάσει

«Δεν απαντώ», αν επιθυμεί να παραλείψει την απάντηση

Η κλίμακα αυτή εφαρμόζεται σε φυσικές και ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς και σε υπηρεσίες του gov.gr και της τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμοι & Περιφέρειες).

Πόσες φορές μπορώ να απαντήσω στο ερωτηματολόγιο;

Μπορείτε ν απαντήσετε στο Ερωτηματολόγιο το πολύ μία φορά ανά εξάμηνο. Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση ή διαγραφή των απαντήσεων μετά την υποβολή.

Είναι υποχρεωτική η συμμετοχή;

Όχι, η συμμετοχή είναι απολύτως προαιρετική και ανώνυμη.

Πώς γίνεται η πρόσβαση στην εφαρμογή;

Μέσω σύνδεσης με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet (ΓΓΠΣΨΔ) από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr.

Πώς διασφαλίζεται η ανωνυμία και η προστασία των προσωπικών δεδομένων μου;

Μετά την σύνδεση του πολίτη με τους κωδικούς taxisnet, το ΑΦΜ του πολίτη σε συνδιασμό με ένα κρυφό κλειδί κρυπτογραφούνται με ειδικό μη-αναστρέψιμο αλγόριθμο (one-way-hash) και παράγουν ένα “μοναδικό ανώνυμο κλειδί” για τον κάθε πολίτη. Με αυτό τον τρόπο, ακόμα και αν κάποιος αποκτήσει πρόσβαση στην βάση δεδομένων των ερωτηματολογίων, δεν μπορεί να αντιστρέψει το κλειδί για να εντοπίσει το ΑΦΜ που έχει δώσει τις απαντήσεις.

Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται από το σύστημα ότι ένας πολίτης δεν μπορεί να απαντήσει παραπάνω από μια φορά (αφού το “μοναδικό ανώνυμο κλειδί” θα έχει ήδη παρουσιαστεί).

Οι απαντήσεις συλλέγονται και αναλύονται μόνο ομαδοποιημένα και ανωνυμοποιημένα. Η εφαρμογή συμμορφώνεται πλήρως με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR).

Ποιες πληροφορίες χρησιμοποιούνται από την εφαρμογή;

Μόνο τα απολύτως απαραίτητα δεδομένα για στατιστική ανάλυση και συγκεκριμένα: ηλικιακή ομάδα, τόπος διαμονής (δήμος, ενότητα, κοινότητα, Τ.Κ.). Δεν αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα και δεν συνδέονται με τις απαντήσεις του ερωτηματολογίου.

Πόσο διαρκεί η διατήρηση των απαντήσεων στην εφαρμογή;

Τα δεδομένα των απαντήσεων του ερωτηματολογίου διατηρούνται για έως έξι (6) μήνες.

Πού μπορώ να δω τα αποτελέσματα της έρευνας;

Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα, μετά την απαραίτητη επεξεργασία τους, θα αναρτηθούν δημόσια μέσω της ίδιας φαρμογής.

Αμυράς: Σημαντικό εργαλείο για να εντοπίσουμε προβλήματα

Στο θέμα αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής Τύπου και Ενημέρωσης του Γραφείου του πρωθυπουργού, Πάνος Αμυράς, στο ΕΡΤNews και την εκπομπή «Συνδέσεις»: «Η αξιολόγηση από τους πολίτες γίνεται για πρώτη φορά και δεν είναι μόνο μια μεγάλη δημοσκόπηση αλλά ένα σημαντικό εργαλείο να δούμε πού υπάρχουν προβλήματα, που μπορούν να γίνουν βελτιώσεις και παρεμβάσεις. Ταυτόχρονα εντείνονται οι διαδικασίες αξιολόγησης από τις υπηρεσίες προς τους υπαλλήλους, προϊστάμενοι να αξιολογούν τους υφιστάμενους αλλά και οι υφιστάμενοι να δίνουν βαθμό στους προϊσταμένους, όπως και στους εκπαιδευτικούς, και αξιολόγηση όσον αφορά τους χρήστες του ΕΣΥ όταν δηλαδή βγαίνουν από το νοσοκομείο ή μια μονάδα υγείας σε τι βαθμό είναι ικανοποιημένοι», σημείωσε.

Όπως εξήγησε ο κ. Αμυράς, το επόμενο βήμα είναι να γίνονται διορθωτικές παρεμβάσεις, να υπάρχουν διορθωτικές κινήσεις ώστε να βελτιώνονται και οι δημόσιες υπηρεσίες, αλλά ταυτόχρονα να υπάρχει και αυτή η αίσθηση της ευθύνης προς όλους στο Δημόσιο, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πολιτών.

«Είναι βασικό να δούμε πού υπάρχουν προβλήματα, σε ποιους φορείς, σε ποιες δομές είτε με την αξιολόγηση από τους πολίτες, είτε εσωτερικά. Από την αξιολόγηση μέσω των δομών μπορούν να βρεθούν λύσεις ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Από κει και πέρα, τα συναρμόδια υπουργεία θα λαμβάνουν τα αντίστοιχα μέτρα και όπου υπάρχει ένα πρόβλημα θα το αντιμετωπίζουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα», σημείωσε.

newsbeast.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ