Black Friday – Προσοχή στις πλασματικές αγορές
Με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ.
Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν προβάλλουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές. Η Ε.Ε.Κ.Ε. συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές. Με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, προτείνει διαχρονικά την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα “προσφορών”:
- Ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση» - Συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση» - Αναγραφής νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή. Π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ » - Άλλων διαφημιστικών πρακτικών, όπως «αγοράστε σήμερα χωρίς να πληρώσετε τον ΦΠΑ», η οποία ενημερώνει τον καταναλωτή ότι η μείωση της τιμής ισούται με την αξία του ΦΠΑ (χωρίς να σημαίνει ότι ο ΦΠΑ δεν εισπράττεται) - Ανακοινώσεις όπως «εκπτωτική» τιμή, «ειδικές προσφορές» ή «προσφορές Black Friday» Θυμίζουμε ότι ως τιμή νοείται η πραγματική τιμή πώλησης που διαθέτει το προϊόν υπηρεσία ο έμπορος.
Λόγω του ότι οι αγορές μας τη συγκεκριμένη ημέρα ή γενικά τις εκπτωτικές περιόδους γίνονται πλέον, σε μεγάλο ποσοστό, ηλεκτρονικά, θυμίζουμε τους κανόνες ασφαλών ηλεκτρονικών αγορών τους οποίους πρέπει να ακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή. Δείτε περισσότερα εδώ: https://eeke.gr/category/chrisimes-simvoules/ilektroniko-emporio/ Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη. Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας, μπορείτε να απευθύνεστε στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έχει ως στόχους τη βελτίωση του βοιωτικού επιπέδου των εργαζομένων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τη βελτίωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και τη τεχνική και νομική υποστήριξη των καταναλωτών στις διαφορές τους με προμηθευτές. |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Ανέστη, την αγόρασες την ΙΘΑΚΗ;
27 Νοεμβρίου 2025 -
Αριδαία: Focus στο Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο την ερχόμενη Τρίτη (2/12)
27 Νοεμβρίου 2025 -
Με προσωπικό ασφαλείας η Δ.Ο.Υ. Έδεσσας & Γιαννιτσών την ερχόμενη Τρίτη
27 Νοεμβρίου 2025
ΣΧΟΛΙΑ