Κικίλιας: Τα σχέδια και οι σκακιέρες χωρίς τον λαό είναι άδεια πουκάμισα

«Στην πολιτική δεν υπάρχουν φιλοδοξίες ερήμην των πολιτών. Ο κόσμος είναι αυτός που αποφασίζει αν πράγματι είσαι ικανός, αν πονάς, νοιάζεσαι και τιμάς την πατρίδα σου, αν πράγματι είσαι στην πολιτική γι' αυτόν ή για τον εαυτό σου. Τα σχέδια και οι σκακιέρες χωρίς τον λαό είναι άδεια πουκάμισα. Αδιαμφισβήτητα, το θετικό έργο αυτών των χρόνων διακυβέρνησης, είναι και μεγάλο και σημαντικό σε πολλούς τομείς» επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη».
«Παρ' όλα αυτά, στη δεύτερη τετραετία μιας κυβέρνησης και μάλιστα στο μέσον της χρονικά, είναι λογικό να εμφανίζονται χαμηλότερα ποσοστά. Ο κόσμος έχει προβλήματα, κυρίως στο κόστος διαβίωσης συνολικά. Υπάρχουν εν εξελίξει υποθέσεις με αρνητικό πρόσημο που όμως διερευνώνται» πρόσθεσε ο κ. Κικίλιας, ενώ κάνοντας αναφορά στην αντιπολίτευση, τόνισε: «Δεν υπάρχει ηγετική προσωπικότητα στην κεντροαριστερά ώστε να συνενώσει τις κοινωνικές δυνάμεις -όχι τα κόμματα- κάτω από μια σημαία. Και δεν υπάρχει σαφές, ρεαλιστικό, αξιόπιστο και με θετικό πρόσημο αφήγημα. Όλη η αντιπολιτευτική στρατηγική βασίζεται στην αντικυβερνητική ρητορική».
Αναφερόμενος στην ανάγκη ενίσχυσης και αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, ο υπουργός ανακοίνωσε: «Το φθινόπωρο φέρνουμε προς ψήφιση ένα κρίσιμο νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση. Στόχος μας είναι να απλοποιήσουμε διαδικασίες, να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία και να δημιουργήσουμε ένα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό πλαίσιο, που θα δίνει περισσότερα κίνητρα σε πανεπιστήμια -δημόσια και ιδιωτικά - ώστε να επενδύσουν στη ναυτική εκπαίδευση».
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά το ρόλο και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην οικονομία της χώρας, τόνισε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων στον κόσμο, με 5.300 πλοία. «Πάνω από 1.700 ναυτιλιακές εταιρίες έχουν έδρα στην Ελλάδα, με 50.000 καλά αμειβόμενους εργαζόμενους. Πάνω από 150.000 εργαζόμενοι δουλεύουν στα ναυπηγεία, την τροφοδοσία, τις ναυτασφάλειες, τις πρακτορεύσεις κ.ά. Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρχεται στη χώρα μας είναι της τάξης των 18-19 δισ. ευρώ κάθε έτος, μεγάλο ποσοστό των οποίων επενδύεται όχι μόνο σε πλοία αλλά και σε ξενοδοχεία, real estate, επιχειρήσεις τεχνολογίας, ενέργειας, σε αθλητικές ομάδες, στον πολιτισμό κ.ά.» όπως υπογράμμισε.
Ο κ. Κικίλιας έκανε ιδιαίτερη μνεία στην ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και ιδίως του λιμένα Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας πως είναι το μεγαλύτερο και πιο ισχυρό πλεονέκτημα που έχει η πόλη και κατ' επέκταση, η Κεντρική Μακεδονία. «Το υπουργείο Ναυτιλίας και η κυβέρνηση έχουν δρομολογήσει μια σειρά μεγάλων έργων, εντός και εκτός λιμένα Θεσσαλονίκης, που θα αναβαθμίσουν τις λιμενικές υπηρεσίες και τον κλάδο των logistics στην ευρύτερη περιοχή. Είναι πρώτη φορά που υλοποιείται ένα τόσο συνεκτικό, μεγάλης κλίμακας, μεταφορικό δίκτυο με βάση τον λιμένα, με το οποίο η Μακεδονία μας θα αποκτήσει τον ρόλο που της αξίζει στο επίκεντρο των μεταφορικών ροών, όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και σε όλη την Ανατολική Ευρώπη». Και συνέχισε: «Η πολυπόθητη υποχρεωτική επένδυση, ύψους 130 εκατ. ευρώ, για την επέκταση του 6ου Προβλήτα πήρε τελικά εμπρός. Το νέο master plan εκδόθηκε σε ΠΔ, το έργο εγκρίθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και οι πρόδρομες εργασίες των κατασκευαστικών συνεργείων ήδη έχουν αρχίσει. Αναμένουμε άμεσα τα πολλαπλά οφέλη στην τοπική οικονομία, που θα προκύψουν τόσο στο στάδιο κατασκευής όσο και στο στάδιο λειτουργίας του νέου προβλήτα».
Ερωτηθείς για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο υπουργός σημείωσε πως ο λιμένας πλέον είναι χαρακτηρισμένος στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών, ως σημαντικό κέντρο αναφοράς στον κλάδο της ενέργειας και των army logistics. Όπως είπε «με αυτές τις επιδόσεις, ο λιμένας της Αλεξανδρούπολης κατάφερε να συμπεριληφθεί πρόσφατα στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, γεγονός που σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι μπορεί να λαμβάνει απευθείας χρηματοδότηση έργων από το πρόγραμμα CEF της ΕΕ. Εμείς από την πλευρά μας, ως υπουργείο Ναυτιλίας, με 23,6 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, βελτιώνουμε τη λιμενολεκάνη και τον δίαυλο του λιμένα και δημιουργούμε μια άμεση εμπορευματική οδική σύνδεση με τη νέα Περιφερειακή Οδό της πόλης της Αλεξανδρούπολης. Θα διεκδικήσουμε από την Ευρώπη, οι υποδομές των νέων ευρωπαϊκών διαδρόμων που σχεδιάζονται σήμερα, να "περάσουν" από την κρίσιμη περιοχή της Μακεδονίας - Θράκης. Κυρίως ο νέος ευρωπαϊκός διάδρομος "Βαλτική- Μαύρη Θάλασσα- Αιγαίο" πρέπει να υλοποιηθεί όσο πιο σύντομα γίνεται, προς όφελος του λιμένα Αλεξανδρούπολης και όχι μόνο. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί και πρέπει να εξελιχθεί ως διεθνές ενεργειακό hub και ως βασική εμπορευματική πύλη της Ανατολικής Ευρώπης».
Β.Π.
Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Νίκος Παρούτογλου: Ολοκληρώθηκε ένα μεγάλο έργο στην Όρμα
03 Αυγούστου 2025 -
Καντεβέρε: «Ο Άρης μού έδειξε πίστη, ταιριάζω στο αγωνιστικό του στιλ»
03 Αυγούστου 2025
ΣΧΟΛΙΑ